• 8.352.733 stemmen

Met onder meer: Robert Skjærstad, Andrine Sæther en Per Egil Aske

Oorspronkelijke taal: Noors Bokmål

Releasedatum: 16 juli 1998

Plot Budbringeren

"Sometimes adventure comes in the least likely package"

Roy is een onaardige en niet al te slimme postbode. Hij opent post van anderen, gooit brieven weg die hij niet wil bezorgen en houdt post achter die hij zelf wel aardig vindt. Verder leidt hij een treurig leven waarin een blik koude spaghetti het dagelijks hoogtepunt lijkt te zijn. Maar daar komt verandering in als hij de sleutels vindt van Line en haar huis insluipt.

image

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Yes leuke noorse film over postbode!

avatar van EmDee

EmDee

Hoe een enorme loser toch nog de harten van de kijker kan winnen.

kappeuter (crew films)

Eenvoudige doch sympathieke film. Jordy zou zeggen: "leuk filmpje" oid. 3 sterren

avatar van Jordy

• 1901 berichten

sluit me hierbij aan.

avatar van neo

neo (crew films)

Eigenlijk maar 1 leuk moment (born to be wild karoake). Boeide mij niet zo enorm veel wat meneer de postbode nou allemaal ontdekte. 2.5 sterren

avatar van 93.9

93.9

Niets aan de hand filmpje, maar toch goed!

avatar van stefff

stefff

Grappige film. Beetje duister. 3,5 sterren.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Redelijke thriller waarin een postbode tijdens zijn dagelijkse ronde een sleutelbos aantreft op één van de brievenbussen. Aangezien hij zelf een vrij armoedig bestaan heeft besluit hij om een kijkje te nemen. Hij ontdekt een aantal dingen, wat gevolgen met zich meebrengt, en trekt zich de problemen van de vrouw in kwestie persoonlijk aan. De poster doet vermoeden dat we met iets liefs en onschuldigs te maken hebben maar ik zie dit totaal niet als een komedie; de hoofdrolspeler probeert de waarheid te achterhalen en beland in een uitputtende situatie. Ik hoop dat Naboer wat meer te bieden heeft.

avatar van Robi

Robi

• 1955 berichten

Ik moest bij deze film al snel denken aan De Noorderlingen (1992) . En niet omdat deze film zich in Noorwegen afspeelt. Ook hier speelt een vage postbode de hoofdrol, die er zo z'n eigen methodes op na houdt. En ook deze film heeft zo zijn absurde momentjes. Al is "de Noorderlingen" nog een heel stuk absurder. Aanvankelijk heb je bij deze film ook nog geen idee waar het naar toe gaat. Pas als hij bij Line inbreekt begint zich een verhaal te ontwikkelen. Maar er zitten ook diverse verhaallijntjes in die worden begonnen, maar die verder nooit afgemaakt worden. En zelfs als de film is afgelopen, heb je eigenlijk nog steeds geen idee waar de film naar toe gaat. Maar hij heeft wel een sympathieke uitstraling en kijkt lekker weg. 83 minuten is dan ook een mooie lengte voor de film.

avatar van Robi

Robi

• 1955 berichten

Vandaag weer eens bekeken en verder weinig toe te voegen aan mijn vorige bericht. Ook de waardering blijft hetzelfde.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Tand des tijds niet doorstaan. Te saai. Schuurt niet zoals het had gemoeten...

avatar van lezertje

lezertje

Sympathieke kleinschalige productie, die vertelt waar nieuwsgierigheid allemaal toe kan leiden.