Yihe Yuan (2006)
Genre: Drama
Speelduur: 140 minuten
Alternatieve titels: Summer Palace / 颐和园 / 頤和園
Oorsprong:
China
Geregisseerd door: Ye Lou
Met onder meer: Hao Lei, Guo Xiaodong en Hu Ling
IMDb beoordeling: 7,2 (4.266)
Gesproken taal: Mandarijn en Duits
Releasedatum: 23 augustus 2007
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Yihe Yuan
Het plattelandsmeisje Yu Hong verlaat eind jaren '80 haar geboortedorp om in Beijing te gaan studeren. Verwilderd en enthousiast over de nieuwe vrijheden die het leven in de grote stad met zich meebrengt, stort ze zich in een roekeloze verhouding met medestudent Zhou Wei. De sociale onrust om haar heen neemt echter alsmaar toe, wat culmineert in een grote studentenopstand. Als de Chinese overheid de opstand bloedig neerslaat, raken Yu en Zhou elkaar kwijt in de chaos en paniek. Na de opstand zetten ze elk hun eigen leven voort, maar kunnen elkaar niet vergeten.
Externe links
Acteurs en actrices
Yu Hong
Zhou Wei
Li Ti
Ruo Gu
Xiao Jun
Dongdong
Wang Bo
Tang Caoshi
Video's en trailers
Reviews & comments
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Yeuy, een nieuwe film van Lou Ye. Geselecteerd voor het hoofdprogramma van Cannes.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Denk niet dat je Suzhuo He 2 krijgt. Summer Palace is een stuk grootser van opzet. En stukken minder subtiel. Een haast epische film over de grote liefde tegen een politiek historische achtergrond. Een soort Unbearable Lightness of Being in China. Sterk beinvloed door Europese cinema, maar ook duidelijk door Wong Kar-Wai (al is dat op zijn beurt wellicht de meest Europese van de grote Aziaten).
Ik vond het een onverwacht mooie film. De reviews her en der waren tot nu wat zuinigjes. Hoewel Lou Ye onmiskenbaar veel wil met deze film, lukt het 'm wat mij betreft ook.
Lou Ye studeerde zelf eind jaren '80 in Peking (en bovendien in de jaren '90 in Berlijn, waar de film zich ook voor een deel afspeelt). En dat is te merken: de sfeer voelt heel authentiek. Je ziet een stad die openbloeit. Westerse popmuziek komt voor het eerst in China terecht. En dan ook de hele popgeschiedenis tegelijk. Je hoort op de soundtrack dan ook de meest uiteenlopende popliedjes voorbij komen, vooral in de vriendelijkere scenes (naast een score die tegelijk sober en groots is en vooral in de emotionelere scenes terugkomt). De jongeren wonen niet meer thuis en worden op die manier met dubbele vrijheid geconfronteerd. Ze roken en drinken, ze dansen, geven feestjes, hebben seks. Daarna een haast kinderlijk geloof in een geweldloos afdwingen van politieke vrijheid, als gewoon een volgende, bijna onontkoombare en niet eens grote stap.
Ondanks dat gaat Summer Palace primair over liefde. Liefde die kan groeien op de nieuwe vrijheid, maar vooral liefde zo groot en zo intens dat het pijn gaat doen, tegen je gaat werken, je bijna kapot maakt. En over de vraag of zoiets dan onvergankelijk is.
Het gewelddadige neerslaan van de studentenopstand vormt een scharnierpunt. Een keerpunt in de nieuwe vrijheid waaraan even geroken werd, vriendelijke naiviteit wordt erdoor weggeslagen. De liefde tussen Yu Hong en Zhou Wei die al ontzettend moeilijk was wordt nu zelfs onmogelijk.
Hoewel ik vaker gegrepen wordt door subtiliteit is deze film weer eens een bewijs dat ik niet per definitie iets tegen grootsheid heb. Ik vond dit een mooie, vaak aangrijpende en boeiende film.
Lou Ye was aanwezig en deed wat laconiek over zijn beroepsverbod voor vijf jaar dat hij aan deze film overhield. Hij dacht dat het door de aandacht voor de studentenopstand kwam (China lijkt dat uit haar geschiedenis te willen wissen, zo zag ik ook ooit in een TV-reportage) en ook door de flinke hoeveelheid voor Chinese begrippen vrij explicitiete seksscenes. Zo'n beroepsverbod overkwam hem met Suzuo He ook al in mindere mate (hij mocht toen twee jaar geen films maken). In een interview zegt hij daarover "Veel Chinese regisseurs doen aan zelfcensuur, maar dat vind ik fout. Regisseurs moeten vrij zijn. Daarom kom ik in de problemen als mijn films af zijn. Tijdens de opnamen kan ik gelukkig mijn werk doen". Ik vind het erg moedig. En bijzonder jammer dat we nu vijf jaar geen film van 'm zien. Of hij moet zijn heil elders zoeken natuurlijk...
Ruime 4.0*, maar misschien nog wel een keer een halfje meer.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Mooi en meeslepend, maar ook té dramatische muziek en teveel uitleggerig over de gevolgde personages.
Het geeft wel aan dat het gewone levens van jonge mensen (met hun dagelijkse beslommeringen over relaties, uiterlijk etc) waren die de opstanden en revolutie op het Tiananmen plein voorbereidden/meemaakten. Een toch wel opzienbarend moment in de film.
Ook daarna blijft de film sterk, omdat hij mooi weergeeft hoe het leven ongemerkt verder gaat en de personages veranderen, met minder idealen, maar wel sterker. Jammer dat mooie uitgewerkte stukken worden onderbroken met nogal nadrukkelijke viool- en pianomuziek en veel ondertitels over tijd- en plaats bepaling (dan kunnen we zelf ook wel zien).
Maar deze fijne film bevat toch vooral heel veel mooie stukken, met name door de zeer overtuigende hoofdrol van de actrice.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Mooie poetische film die mij helaas niet wisst te boeien. Normaal hou ik erg van films met een hyper Romantische hoofdpersoon zoals Bad Timing, Betty Blue en Turks Fruit. Maar in al die films is de vrouwwelijke hoofddpersoon behalve romantisch ook nog eens temperamatvol en dat mistte deze Chineese en daarmee werd de film wat vlak. Jammer want verder heb ik er weinig op aan te merken het was sfeervol gefilmd, maar het kabbelde slechts waar ik het liever zie stormen. 2,5- 3*
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Kabbelen? Ik vond dit behoorlijk windkracht 10 eerlijk gezegd.
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Helaas, dit was het dus helemaal niet voor mij. Kan heel ver wel begrijpen waarom hij in china niet meer mag filmen. De film vond ik een aaneenschakeling van sexscenes en gedoe. Hij wist me over het algemeen niet echt te raken.
Een aardig beeld van die tijd, maar meer ook niet. De archiefbeelden van de studentenopstand vond ik schitterend en de dramatische muziek werkte er goed bij. Heerlijk verwerkt.
Lou Ye heb ik ook gemist. Hij zat andere films te jureren. Als vervanger kregen we een kort grapje van een van de acteurs. Met een beetje mazzel over vijf jaar weer eentje die me net zo kan overdonderen als Suzhou He. Slechts 2 sterretjes van mij.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Kabbelen? Ik vond dit behoorlijk windkracht 10 eerlijk gezegd.
Ik vond het ook kabbelen. Her en der komt er een korte doch hevige windkracht 10 opzetten (de opstand + de tijd 'jumps') maar het hoofdverhaal kabbelt lekker en rustig door in combinatie met de zware cello-tonen. Dat vond ik ook het knappe van de film. Ik heb me laten meevoeren.
Wat me opvalt (zowel hier op MovieMeter als de nabespreking met een paar vrienden) is dat iedereen een Suzhou He verwachtte. Ja, ik ook. Maar het lijkt wel alsof iedereen het Ye Lou kwalijk neemt dat hij een andere weg in is geslagen. Ik vind het juist getuigen van talent als iemand niet z'n werk blijft kopieren met het oogpunt dat te perfectioneren (of te 'cashen'). Ik ben benieuwd naar het volgende project van deze regisseur. Ik vond dit ietsie beter dan Suzhou He. Ook 4 sterren (neigt naar 4,5).
quote van de dag na afloop: "Ik vond er niks aan, ik zag veels te veel Chinese mannenruggen."
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Tijdenlang een prachtige, sfeervolle en meeslepende film. Maar ik vond hem veel te lang. Tot aan het Tiananmenplein vond ik het geweldig, daarna kon het mij minder boeien.
Ik raakte overigens af en toe de weg kwijt tussen alle personages en namen (ja, wat lijken die Chinezen toch op elkaar), dus dat kan meespelen.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Hier had ik ook nog niks bij geschreven. Ondertussen is de film alweer wat weggezakt, dus in geur en kleur vertellen wordt moeilijk.
Wat ik me in ieder geval nog goed herinner is dat ik het beleefde als een passievolle film. Zoals starbright boy hierboven ergens ook al vermelde vond ik hem op erg veel punten op The Unbearable Lightness of Being lijken.
De passie (die ik in de ander ook echt super mooi vond), maar ook het politieke tintje en de zwaarmoedige ondertoon van de film.
Voor mij draait Summer Palace vooral om de fatalistische karakter trekken van de mens. Het verliefd worden op een persoon, tot over je oren, maar het toch verpesten. Waarom ? Geen idee, omdat je niet anders kan.
Lei speelt haar rol verschrikkelijk mooi, mentaal en fysiek (mooi om naar te kijken). Hoe ze steeds weer haar eigen graf graaft, eruit klautert en hem opnieuw graaft. Hoe ze eigenlijk best tevreden zou kunnen zijn, maar het nooit lukt.
Het verhaal is behoorlijk uitgebreid, met een lange tijdsspan. Het doet haast episch aan. De twee hoofdrolpersonen worden over een tijd van ongeveer twintig jaar gevolgd, met af en toe een tijdssprong. Toch krijg je mooi de tijdgeest mee, hoe er vurig wordt geprotesteerd.
De film zelf heeft een lange tijdsduur, maar het keek heerlijk weg. Misschien had het er ook mee te maken dat ik hem ’s ochtend vroeg keek, me nog een beetje slaperig (maar fris) voelde en de zaal erg rustig was. Iets wat ik echt vaker moet gaan doen.
Cinematografisch vond ik het op sommige punten ook erg mooi. Vooral op het einde, wanneer beiden ouder zijn, wordt er vaak mooi met de camera omgegaan. Echt genieten op dit punt.
Muzikaal was het groots van opzet, maar wel erg Chinees. Iets wat ik bij andere filmlanden vaak als vervelend beschouw, trok ik hier goed.
Al met al echt genoten, had soms misschien ietwat korter en bondiger gekund, maar hier wil ik best 4,5* aan geven. Passievol, vurig, mooi, ontroerend. Voor mij toch wel het hoogtepunt van het festival.
Olaf K.
-
- 1132 berichten
- 513 stemmen
Ik ken twee films van Lou Ye. Het geweldige Suzhou River, dat handelt over een obsessieve liefde en de langdradige en nogal anonieme politieke thriller Purple Butterfly. Summer Palace is de perfecte combinatie van deze twee.De eerste drie kwartier zijn enerverend en met veel vitaliteit geschoten, en de tragiek van het tweetal wordt invoelbaar gemaakt zonder al te expliciet te worden. Daarna gaat het mis. We krijgen te zien hoe het tweetal afzonderlijk van elkaar probeert iets van hun leven te maken, waarbij vooral het emotieloze bestaan van Yu Hong wordt uitgelicht. Dit gedeelte is bepaald langdradig en wél uitleggerig: de dagboeken-voice-over van Yu Hong komt akelig dicht in de buurt van het vrouwengekeutel in pak'em beet La double vie de Veronique. De politieke lading van de film, die de film nogal wat pers heeft opgeleverd, is onterecht. De studentenprotesten zijn slechts achtergrond en de protagonisten zijn meer bezig met het onderzoeken van elkaar lichaam dan van de daden van het politieke regime. (Dat een protest-mars in Duitsland wél plaats kan vinden met vredelievend toekijkende politie lijkt niet meer dan een lauw statement over de hoofden van de protagonisten heen.) De laatste twintig minuten zijn erg sterk, sober en met weinig tekst. De impact van dit stuk had zoveel groter kunnen zijn. Jammer.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Erg mooi.
Had hier al een trailertje van gezien dus Suzhou He zat al lang niet meer in mijn gedachten.
Film focust zich op een klein liefdesverhaal en spant dat erg groots uit. Voor mij had de hele Chinese achtergrond er niet zo bijgehoeven (ben dat geprotesteer en socialistisch gedoe een beetje moe onderhand) maar de relatie tussen beiden werd wel erg mooi meegegeven.
De sleutelscene zit uiteraard op't einde, en die bevatte alle kracht die zulke scene moet hebben. Vond het moment in het tankstation echt krachtig. Da's dan wel een keer het nut van een langere film.
De tussenstukken met de rare bokkensprongen door de tijd heen werkte wel. Al maakt het de film en de personages wat moeilijker en volgen, en vooral wat lastiger te doorgronden, uiteindelijk zit daar dan ook wel een deel van de charme in.
Zeer levendige, levende personages die zich mooi bloot (letterlijk en figuurlijk) geven zonder daarbij als open boek neergezet te worden.
Zeer aangename film, genoten, al vond ik dan Suzhou He nog wat beter. De sociale achtergrond binnen deze film deed mij niet al te veel.
4*
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Moviezone blijft me verbazen iedere maandag in het filmhuis. Ye Lou heeft met deze film, Summer Palace, een beroepsverbod van vijf jaar gekregen. Waardoor dat kwam, kan aan twee dingen liggen. Voor Chinese begrippen niet alleen vrij expliciete seksscènes maar ook de aandacht voor de studentenopstand lijkt ervoor te zorgen dat hij daarom een verbod heeft gekregen. Als hij daadwerkelijk vijf jaar geen films maakt of zijn lot zoekt in een ander land is giswerk maar wat ik wel weet is dat deze eerste aanraking met de regisseur vrij aangenaam is. We hebben te maken met vier studenten die naar de grote stad zijn gekomen om aan de universiteit van Beijing te gaan studeren daar maken ze niet alleen kennis met ‘’ware’’ liefde maar ook de studentenopstand maakt deel van hun leven. Deze opstand zorgt ervoor dat de emoties hoog oplopen en sommige elkaar voor de nodige jaren uit het oog verliezen. Dit moderne epos betrekt een dergelijke van 15 jaar en als tussenstation lijkt de belangrijke studentenopmars op het Tiananmen Plein in 1989, die de regisseur zelf ook heeft meegemaakt. Het hoofdthema lijkt filosoferen over liefde, dit wordt doormiddel van beelden gedaan maar ook door een oorstrelende vioce-over die door een van de hoofdrolspelerster werd ingesproken. Deze liefde die je kunt zien als een nieuwe vrijheid voor de generatiegenoten maar ook liefde die intens en pijn kan doen dat je er bijna onderdoor gaat.
Deze film zal niet iedereen bekoren maar als de film eenmaal bezit van je genomen heeft gaat hij spoken in je hoofd en ga jezelf ook speculeren over liefde en of dat vergankelijk kan zijn. Schitterende opnames in Duitsland en bij de grens van China en Noord-Korea zorgde voor de nodige extases en één van de heftigste scenes van de film vond ik nog wel de zelfmoord vanaf het dak van de flat. Daarmee was de maker niet alleen confronterend maar zorgde ervoor dat hij je toch dieper de film introk alsof de karakters je eigen familieleden waren. Verfrissend en aangenaam persoonlijk vond ik het wel wat weg hebben van La Meglio Gioventu maar meer in de zin van, de verhaaltijd van vele jaren en wat er met mensen kunnen gebeuren door de jaren heen.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Een hoop Chinese studenten staan samengepakt in een dancing. Al klinkt dit moderner dan het er allemaal uitzag. Zij aan zij schuifelden jongens en meisjes nog ouderwets samen op oude Westerse muziek i.p.v. aan de bar te hangen of alleen te dansen. Ye Lou geeft zijn film hier de nodige authenticiteit mee en vermengd de kenmerkende Chinese ingetogenheid met een tijdsperiode waarin de vrijheid nieuwsgierig en passievol wordt afgetast. Langzaam wordt er aan de vrijheid gesnoept, opgelegde grenzen worden afgetast door zo wat iedereen. Ye Lou brengt prachtig in beeld hoe een periode die hier in Nederland omschreven zou worden als oubollig in een land als China toch zo veel vernieuwing met zich mee zou brengen. Daar waar Nederland bij wijze van 10 stappen vooruit zet, zet China er een. Maar de pasverworven vrijheden worden hier desalniettemin groots uitgebeeld met in de centrale rol Yu Hong.
Nou las ik laatst nog ergens dat Chinezen niet hielden van dirty talk tegen elkaar maar juist nog erg braafjes de liefde met elkaar bedreven. Deze film rekent hiermee gedeeltelijk af, aangezien het vrouwelijk hoofdpersonage eigen genot hier niet als een secundair middel ziet. Dit levert dan ook een prachtige uitwerking van een liefdesverhaal op waarbij de hoofdpersonages gelijkwaardig aan elkaar zijn. Fraaie moment was vooral die nachtelijke wandeling waarbij de horizon, die nog een felle, gele gloed van de zon aannam overlapt werd door zwarte bomen die al in duisternis gehuld waren. Overigens zijn de revoluties die China doormaakt natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat aangezien een vernieuwing of hype zich over 1,3 miljard mensen die niet altijd met elkaar in contact staan via een medium, natuurlijk moeilijk laat verspreiden. Frisse film die af en toe een plank op het gaspedaal legt, zonder te remmen. 4*
Villevalo23
-
- 1822 berichten
- 4040 stemmen
Rauwe film over Chinese studenten die de vrijheid ontdekken.
Misschien niet een erg vrolijke film (waar Aziaten toch al geen patent op hebben, gelukkig maar) maar zeer de moeite waard.
Cinematografisch zit het allemaal dik in orde met als een van de hoogtepunten de dansscene al redelijk aan het begin van de film waarin op zeer ingetogen en subtiele wijze geflirt in beeld wordt gebracht. Dit is werkelijk hypnotiserend.
Een aanrader! 4*
asheng
-
- 140 berichten
- 158 stemmen
beetje lange zit, maar heb daar absoluut geen moeite mee. een erg goede verwoording van de chinese jongerencultuur die hun vrijheid ontdekken. erg mooie plaatjes en muziek zo nu en dan. en vooral de einde. dat zo weinig woorden zoveel kan zeggen.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Even terug naar Betty blue: meisje met borderline wordt ondanks uiterlijk een tergend element in een verhaal dat misschien wel leuk is als sfeerbeeld, maar zelfs als sfeerbeeld blijkt deze flick telleurstellend te zijn. Leek eerder op een modern eurotrash filmpje dan op een historisch drama. De nodige peroonlijke drama's en psychologie-dingen zijn slaapverwekkend. plus een boel saaie beelden.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik sluit me aan bij de recensie van starbright boy d.d. 29 januari 2007, die de essentie van de film uitstekend onder woorden weet te brengen.
brabusRUS
-
- 1604 berichten
- 2720 stemmen
Het duurde erg lang voordat de film mij enigszins kon boeien. Vooral de eerst 45 min waren even doorbijten. Vond het toen erg saai. Daarna werd het iets interessanter. Alle relaties waren niet echt interessant. Ook duurde de film iets te lang. Misschien moet ik deze film een keer op nieuw bekijken. Een keer wanneer wat ik minder moe ben. 140 minuten is wel erg lang voor een film die om 00:20 begint.
nadrin
-
- 1261 berichten
- 1294 stemmen
Mooie intense film.
Die toch wel wat toegeving van de kijker verwacht.
Niet alleen zijn de beelden vaak van slechte kwaliteit.
Maar ook de fysieke herkenning viel soms nogal moeilijk. Dit vooral tijdens de studentenperiode.
Ook de vaak staccato gebeurtenissen afgewisseld met weer langzamer en vaak stille beelden.
Zijn moeilijk te interpreteren.
Zo wisselt ook mijn gevoel van belevenis.
Waar ik net voor het einde nog kompleet werd meegenomen door het verhaal.
Komt daarna weer een stuk die mij als kijker volledig aan mijn lot overlaat.
En ik weet dat hier een statement wordt gemaakt. Maar net door die trage scene voelde ik me uiteindelijk niet voldaan.
Toch is het een enorm leifdevol verhaal over de liefde van enkele gewone mensen.
Terwijl de wereld en hun leven verder gaat. Staat men bij hen stil
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Ye Lou komt andermaal met een tamelijk depressieve film, wat in mijn ogen zo’n beetje zijn handelsmerk lijkt te zijn. Ik houd ambivalente gevoelens over aan deze film met twee gezichten. Het gepassioneerde gedeelte tot aan het neerslaan van de studentenopstand sprak mij meer aan dan het nogal lauwe tweede deel, zij het dat de slotscène op het viaduct toch wel voor een mooie afsluiting zorgt. Ik vond deze film beter dan de beide voorgangers (Suzhou He en Zi Hudie), maar of ik ooit een fan zal worden van Ye Lou betwijfel ik.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
De prijs van de vrijheid. Een romantisch verhaal met de studentenprotesten op het Tiananmen Plein op de achtergrond. Die gebeurtenissen geven vooral de tijdsgeest mee, maar zorgen ook voor spanning in een relatie die al turbulent is. Yu Hong en de andere studenten maken meer en meer kennis met vrijheid, met popcultuur en zijn bewuster bezig met sex, cultuur en politiek. Dat botst met het communisme en zorgt voor veel spanningen. Maar ook de relatie van Yu Hong met Zhou Wei is niet evident. De passie en de lust zijn er wel, maar op vlak van emoties wil het blijkbaar niet lukken. Zhou Wei vlucht van die spanning, zowel wat de relatie betreft met Yu Hong als de gebeurtenissen in China.
Ze worden jaren lang nog enigszins tot elkaar aangetrokken, en het is mooi gedaan hoe tragisch het dan is als ze elkaar terug tegenkomen. Buiten de dromen en de lust is er ook na vele jaren niets aanwezig. Dat wordt nu veel duidelijker en kan een afsluiter zijn voor een gedoemde relatie.
Boeiende personages en heerlijke muziek. Het mocht iets ingekort worden, maar is zeker ook niet saai.
mjk87 (moderator films)
-
- 13291 berichten
- 3906 stemmen
Hele fijne film. Ye Lou probeert een heleboel te vertellen met zijn film en lang niet alles komt even goed uit de verf maar de basis blijft fier overeind en dat maakt dat de film erg genietbaar is. Vooral het eerste uur, een sfeerschets van het studentenleven en een liefdesromance is echt geweldig. Qua tempo, de personen, de sfeer, de beelden, het mooie acteerwerk. Dit was echt zalig lekker kijken en precies hetgeen ik zou van houd.
Het tweede uur houdt die sfeer niet vast. Het geeft wel een andere sfeer die ook goed is en een zekere melancholie meegeeft, maar het is simpelweg net iets minder dan het eerste uur. Bovendien komen de thema's van de regisseur nu meer naar voren en wordt het meer door plot gedreven, terwijl dat nu net het zwakste punt van de film is doordat het net te vluchtig en te weinig wordt gebracht om echt te overtuigen. Maar als geheel is deze film natuurlijk wel een dikke voldoende. 4,0*.
Het laatste nieuws
De tien best beoordeelde films van de jarige Brendan Gleeson (69)
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Bekijk ook
Kamigami no Fukaki Yokubo
Drama, 1968
14 reacties
Taeksi Woonjunsa
Historisch / Drama, 2017
5 reacties
Ah-ga-ssi
Drama / Romantiek, 2016
118 reacties
Nanjing! Nanjing!
Oorlog / Drama, 2009
66 reacties
Kyônetsu no Kisetsu
Drama, 1960
4 reacties
Suzhou He
Drama / Romantiek, 2000
45 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.