• 8.348.847 stemmen

Geregisseerd door: Sheldon Lettich

Met onder meer: Jean-Claude Van Damme, Charlton Heston en Sofia Milos

Plot The Order

"Unleash The Power."

Rudy Cafmeyer (Jean-Claude van Damme) is een getalenteerde dief en een echte avonturier. Na een ruzie met Rudy vertrekt zijn vader, een museum curator, hals over kop naar Israël. Dezelfde avond nog wordt Rudy door de politie ondervraagd over de diefstal van een zeldzaam religieus manuscript. Dit manuscript over de 'Order of Trinity' is gestolen uit het museum waar zijn vader werkt. Van de museumdirecteur hoort Rudy dat zijn vader bezig is met een boek over 'The Order', een duistere geheime sekte die nog afstamt van de kruisvaarders uit de middeleeuwen. Na een alarmerend telefoontje van zijn vader reist ook Rudy af naar Israël. Samen met de bloedmooie Israëlische agente Dalia gaat Rudy op onderzoek uit.

imageimageimageimage

Movie Jim

Het verhaal gaat juist best wel snel en door het hoge tempo van deze film verziekt het het hele verhaal. Van Damme heeft veel betere films. En daar gaat het tempo ook wat lager in dan deze. Kijk ik bedoel elke scene moet zo snel gaan dat het plotseling vervelend wordt voor mij dan. Dus het verhaal had iets langzamer gemogen van tempo.

avatar van N_SANE

N_SANE

Ik had er geen hoge verwachtingen van, maar het was toch een geslaagde Van Damme film. Leuke en goede actie. Verstand op 0 en kijken maar. Prima voor een regenachtige zondag of een saaie middag.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

otherfool schreef:

Vreselijk Van Damme vehicel, waarin de stramme knokbelg als een kruising tussen Indiana Jones en een Universal Soldier zijn vader uit de handen van een wel erg vage sekte moet redden. Een knokpartijtje, one-liner en suffe bom-aftel scene verder weet ik weer wat ik eigenlijk al wist: dit soort films zou ik eigenlijk niet moeten kijken.

1*.

Precies hoe ik er ook denk want ik vond dit ook zeker een flutfilm!!!

avatar van Minotaures

Minotaures

• 2028 stemmen

Altijd handig om op Wikipedia van Van Damme te checken, kan je eventuele films die je vergeten bent een stem te geven er toch een stem geven

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Is me zoals vaak goed bevallen deze film met JCVD.

Het begint meteen leuk met een stukje dat zich afspeelt in de tijd van de tempeliers, waarna de film overgaat op onze tijd.

Van Damme is in goeie vorm in deze film en wordt er dus flink op los getrapt en geknokt om de actie er in te houden. Zijn bekende trappen komen aan bod, behalve de split die meestal nooit ontbreekt, das wel jammer. Regelmatig komen er ook leuke grapjes tussendoor.

De locatie is eens wat anders dan we gewend zijn in films, namelijk Israel.

Ook een aangename verrassing was de gastrol van Charlton Heston.

Een leuke actie avonturen film die niet gaat vervelen tijdens het kijken.

3 sterren

avatar van patrick17

patrick17

Viel me zowaar niet tegen!!!

Had deze film als enige van Damme nog niet gezien dus wist niet wat ik ervan kon verwachtten.

Is me alles meegevallen. Zaten lekkere knokpartijen in! Wat me opviel dat de

grote kale gast zijn derde rol al in van Damme zijn films speelt.

De politie agent zag er ook niet verkeerd uit met op een gegeven moment even een doorschijnend shirtje!

Prima dus. Viel niet tegen.

avatar van yael84

yael84

Van te voren niet veel van deze film verwacht, maar vooral gekeken omdat deze in Israel opgenomen is. Leuk dat een groot gedeelte van de film zich in Jeruzalem afspeelt.

Het verhaal is verder niet bepaalt realistisch.

avatar van RuudC

RuudC

Helaas, ik kan hier toch eigenlijk verdomd weinig mee. Het leek mij wel een leuke combinatie: martial arts en oude religieuze mysteriën, maar ik had er niet bij stil gestaan dat dit ook wel eens een zwakke Indiana Jones spin off zou worden. Wat ook niet echt goed uitpakt is de rol van Jean-Claude van Damme. Dat zakelijke en geldgraaierige staat hem helemaal niet. Zeker niet als hij een half uur later in een ver land slechte mensen aan het trappen is. Zoveel actie is er overigens ook niet. Als fan lukt het wel om de film uit te zitten, maar nergens komt het verhaal goed uit de verf. Mijn hoop op een gave inbreng van Charlton Heston bleek ook van korte duur te zijn (al deed hij het wel leuk hoor). Het is een verademing dat The Order zich in een stad als Jeruzalem afspeelt. Dat maakt het allemaal net wat fraaier dan een film dat zich in de zoveelste verlaten flats en fabriekshallen van Oost-Europa afspeelt, maar niemand zal hier tegenspreken dat plotjes, zoals die van The Order, veel vaker en over het algemeen beter uitgevoerd zijn. Dat politiemiepje dat zonder reden van kant wisselt, is vrij lachwekkend en enige diepgang zal je in de Vaillantcultus niet tegenkomen. Erg jammer.

avatar van Lurtz

Lurtz

Stiekem best een leuke film dit, ondanks dat het acteerwerk en de editing soms belabberd is.

Ik vind dit echt een geweldige actie film

Maar het hoogepunt van de film blijft voor mij

als Jean-Claude van Damme in Isräel

ruzie krijgt met die grote kale gast op die markt.

Ik had er helemaal niet zoveel geld voor

over gehad om deze film te kopen.

En dan hoeft ook helemaal niet.

Want ik heb deze film origineel

Movie Jim schreef:

Ik vind dit echt een geweldige actie film

Maar het hoogepunt van de film blijft voor mij

als Jean-Claude van Damme in Isräel

ruzie krijgt met die grote kale gast op die markt.

Ik had er helemaal niet zoveel geld voor

over gehad om deze film te kopen.

En dan hoeft ook helemaal niet.

Want ik heb deze film origineel

spot goedkoop bij de Wibra

gekocht wel al een paar jaar

geleden.

Wel met een slecht hoesje moet ik zeggen,

nee geintje

Die grote kerel is een vriend van Van Damme. Dezelfde acteur als bij het eind gevecht van Lionheart(Atila).

avatar van Macady

Macady

Ik had vanavond eens zin in een simpel filmpje en kwam als snel bij the order uit. Wel eens gezien toen hij uitkwam en ik 15 was, maar nooit herkeken.

Van Damme werkt weer samen met vriend en

in dit geval regisseur Sheldon Lettich en dat pakt zoals vaker goed uit.

Fijne film die in een hoog tempo doorraast met veel actie en her en der wat martial arts. Voor de kenners; jcvd deed nog even een 'hergevechtje met Atilla' al mag dat geen naam hebben, toch is het geinig om jeugdvriend, broer van tong po, en legendarisch tegenstander uit Lionheart en the quest weer even terug te zien.

3.5 ster, neig naar 4 maar dat is de fan in mij.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Lachwekkend die JCVD toch weer elke keer. Hoe die kerel ooit in de filmindustrie is beland zorgt bij mij voor koppijn.

avatar van krosnicky

krosnicky

JCVD wil hier een beetje de Indiana Jones , Lara Croft Tour op gaan waar hij jammer genoeg niet volledig in slaagt er word ook te vergeefs een poging gedaan om er humor in te stoppen maar dat werkt ook niet echt het blijft gewoon een simpel JCVD B- film voor op Dinsdag avond wat wel goed is het is zijn laatste degelijke film voor dat hij met zijn carrière een beetje de dieperik in sukkeld er zijn in die periode 2002 - 2018 wel nog een paar leukerds uit gekomen ( JCVD , Expendables 2 , Lukas En Universal Soldier Regeneration ) maar de meeste zijn van die direct to dvd low budget brol . Verder leuk film actie was nog leuk toffe cameo van Charlton Heston ( waarschijnlijk zijn voorlaatste rol daar hij zijn laatste rol vertolkt in Planet of The apes van het zelfde jaar als deze ) en ja de reden waarom je deze film bekijkt JCVD de held de icoon hij was weer fantastisch en dat is hij in al zijn films dat beetje acteren in combinatie met die fight technieken het blijft na 33 jaar nog steeds leuk om naar te kijken jammer genoeg vragen ze hem niet meer voor van die blockbusters zoals Hard Target en Double Impact

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke aktiefilm waar ik me geen moment heb verveelt. Aardig bedacht verhaal.

avatar van TronMan

TronMan

Het is me totaal vreemd wie bedacht heeft om 'onze' Jean Claude in deze Indiana Jones clone film, hierin de hoofdrol te geven.Want met name in deze film valt hij zwaar door de mand. Nu is hij ook geen meester acteur, maar hier valt het enorm op. Voordeel is wel dat de rest van de cast ook niet bepaald uitblinkt. Het verhaal draait met omwegen uiteindelijk naar een sekte toe. Want ik vroeg me echt af,waar dit naar toe zou gaan. De humor past niet,de gevechten zijn gewoon zwak, vooral op het eind met z'n zwaardje.. En dan ook nog die flut MS dos explosie. Decor en omgevingen zijn dan nog wel netjes. O, en op laatst is het echt een bloedmooie Israëlische agente. Dat mokkel had opeens een totale make-over.. Ook vreemd is, dat net voor de eind credits, je dan nog 'de beste stukje's van de film weer ziet, incl bloopers en lollige dingen.

Vind dit samen met Knock Off echt de slechtste van Damme's.

avatar van saint07

saint07

Movie Jim schreef:

Waarom geef je dan 4 sterren?

saint07 schreef:

Waarom geef je dan 4 sterren?

Ik heb mij vergist,

ik heb volgens mij het verkeerde bericht geplaatst foutje!