Tempesta (2004)

Alternatieve titel: The Venice Conspiracy

Luxemburg / Nederland / Spanje / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Italië
Thriller / Drama

geregisseerd door Tim Disney
met Scot Williams, Natalia Verbeke en Rutger Hauer

De Amerikaanse kunsttaxateur Patrick Donovan wordt door een verzekeringmaatschappij naar Venetië gestuurd om drie schilderijen op authenticiteit te controleren. Twee Bellini's blijken echt te zijn, maar voordat hij aan Giorgione's 'La Tempesta' toekomt blijkt het te zijn gestolen. Donovan besluit te dief te traceren. Bij zijn zoektocht komt Donovan terecht in een web van leugens, vervalsingen en zelfs moord. Hebben Allart van Beuningen, de directeur van het museum, en zijn dochter, de beeldschone Chiara, er iets mee te maken?

Stemmen maar geen bericht?

Gisteravond bekeken.
Middelmatige film.

avatar van dj eye
Deze film had niet gemaakt hoeven worden.

avatar van cinesue
wat een draak van een film. nog minder dan middelmatig