Moon Zero Two (1969)

Sciencefiction / Misdaad

geregisseerd door Roy Ward Baker
met James Olson, Catherine Schell en Warren Mitchell

Een ruimtebergingsdeskundige en zijn partner worden ingehuurd door een groep misdadigers die een saffieren asteroïde op de maan willen laten crashen. Intussen wordt het bergingsteam ook ingehuurd door de zus van een vermiste mijnwerker.

avatar van otherfool
Ah, mooi dat deze nu is toegevoegd.

Met een behoorlijk budget geschoten sci-fi avontuur dat zo nu en dan zeer campy is (het openingscartoontje bijvoorbeeld, met het absurde theme, of de suffe dansjes in een soort maanbar) maar toch wel vermaakt. Uit de MST3K serie één van de betere films (en duidelijk ook één van de duurdere).

2,5*.

avatar van Vinokourov
Die openingcredits . 3*

avatar van wendyvortex
De allereerste en (tot op heden) ook enige maan-western.
Hoog groovy camp-gehalte en daar moet ie het ook voornamelijk van hebben.
Verhaaltje is maar bijzaak, maar zelden zag de maan er zo geweldig uit als in deze film.

avatar van mrklm
De bizarre cartoon-opening doet vermoeden dat we hier met een middelmatige Disney-actiekomedie te maken hebben. Dit is echter een Hammer-productie en het is aan niemand minder dan de gelauwerde Roy Ward Baker om iets te maken van deze vreemde 'ruimte-western' die, getuige de sets en kostuums, voor een appel en een ei gemaakt moest worden. De cast probeert het ook wel, maar het scenario is gewoon te zwak. De acteurs lijken er zelf ook weinig van te snappen. Maar het kan ook zijn dat ze gek werden van de muzikale soundtrack... en geef ze eens ongelijk!