Robot Holocaust (1986)

Verenigde Staten / Italië
Sciencefiction

geregisseerd door Tim Kincaid
met Norris Culf, Nadine Hart en Joel von Ornsteiner

De aarde is teruggebracht tot een wildernis door een super intelligente robot. Neo is een zwerver, die bij de krachtcentrale arriveert waar slaven werken voor de nieuwe Donkere Heer. Hij ontmoet er een vrouw die hem overtuigt haar vader, een wetenschapper, te redden.

avatar van N00dles
Ik heb deze film gezien in een Mystery Science Theatre 3000-aflevering. Dat zegt al genoeg over de kwaliteit van de film.
Het is een regelrechte B-film, met extreem slecht acteerwerk, een flinterdun, onorigineel verhaal (zo heet de slechterik The Dark Lord), en een hoop slechte gevechten.

Verdient zeker een plaats op de Flop-lijst.

maar hij staat niet in de flop 100

avatar van otherfool
Het is The Dark One, Noodles

Echt schrikbarend slecht, de makers willen veel te veel met het minieme budget waardoor het er allemaal halfbakken uitziet. Ook op de acteurs is bezuinigd; Angelika Jager die Valaria speelt is wel zo beroerd, dat heb ik zelden en misschien wel nooit eerder gezien. De robot die met de groep meezeult is trouwens het lelijke neefje van C3PO.

Je moet het zien om te geloven. 0,5*.

avatar van Vinokourov
Dit was echt gruwelijk slecht. Kon hem met moeite uitkijken. 0,5*...

avatar van Dogie_Hogan
Gisteren op AMC.

avatar van Aapje81
Deze regisseur ken ik van Sinbad of the Seven Seas (1989) een cultfilm die ik als kind fantastisch vond. Toen ik de titel Robot Holocaust voorbij zag komen op de televisiezender AMC werd ik vooral getrokken door de geweldige titel en het lage gemiddelde van 2,1.

Na deze film gezien te hebben kan ik toch wel zeggen dat dit erg slecht was. De film heeft invloeden van Star Wars, The Masters of the Universe, Conan The Barbarian, Red Sonja en Mad Max, maar door het noemen van al deze titels geef ik deze film eigenlijk teveel eer.

De relatief hoge beoordeling geef ik dan toch omdat ik me kostelijk heb vermaakt en met grote verbazing heb zitten kijken. Robot Holocaust is een typisch jaren 80 product dat nu niet meer gemaakt zou kunnen worden. Het is op een bepaalde manier weer origineel in zijn jatwerk en heeft toch wel aparte invalshoeken. Het waardeloze acteerwerk met als absoluut hoogtepunt Angelika Jager maakt het extra leuk.

Dit is gewoon lekkere pulp uit de jaren 80. Als je hiervoor in de stemming bent dan kun je hiermee heerlijk anderhalf uurtje lachen. Laat ik het zo zeggen. Ik kijk hier veel liever naar dan de zoveelste Hunger Games film of een of andere vermoeiende parody film. Je moet het zien om het te geloven.

Zo slecht dat Ed Wood zich er misschien voor zou schamen maar wel erg leuk!!

avatar van perceived
Visueel nog wel aardig vette 80's coolness, maar verder valt er nauwelijks een touw aan vast te knopen..

avatar van erik1977
Ik ben gek op cultfilms uit de jaren 70, 80 en begin jaren 90, en het maakt mij ook niet uit dat het er een beetje nep uit ziet. dat vind ik juist de charme van z'on film.
Genre maakt me ook niet uit, horror, actie, sci fi, fantasy, ik kan er mega van genieten.
Maar dit! gezien via amc, en wat een ......
Ja wat moet ik zeggen....
KULfilm

avatar van mrklm
Spectaculaire poster, waardeloze film. Hoewel de mensheid vrijwel volledig is uitgeroeid als gevolg van iets dat nog erger is dan radio-activiteit kernenergie, ziet de wereld er nog verrassend groen uit. Zou het kunnen dat de robots het allemaal zo goed bijhouden? Een niet al te logische verklaring, maar deze film tart alle wetten van de logica met een dom script, slecht acteerwerk, abominabele regie en hilarische special effects. Maar dan heb je nog niet eens de gruwelijkheden van 'The Question Room' gezien, laat staat de onthulling van 'The Dark One'. Kneusjeswerk, maar wel zo slecht dat het - mits niet op al te nuchtere maag - amusant in.

Tjonge zeg hier krijg wat van aan je ogen zeg.
En dan die muziek
Acteerwerk is om te huilen jezus christus zeg
Dit noem je toch geen cult film
Dit is dikke shit

avatar van EIGER3970
Volledig eens met Aapje81!

avatar van Shaky
Dit is er eentje uit de categorie 'zo slecht dat het leuk wordt'. Het verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op en het acteerwerk is dramatisch slecht. Met de sfeer zit het wel in orde en ik heb met open mond zitten kijken naar hoe slecht de kostuums waren en hoeveel jatwerk er in deze film zit. Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik me wel geamuseerd heb met deze pure 80's pulp. 3*.