Sinbad of the Seven Seas (1989)

Verenigde Staten / Italië
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Enzo G. Castellari en Tim Kincaid
met Lou Ferrigno, Roland Wybenga en Yehuda Efroni

Sinbad moet vijf magische stenen zien te vinden om de stad Basra te bevrijden van een vloek die is uitgesproken door een slechte tovenaar. Hij reist hiervoor naar het eiland van de Amazones, waar hij bijna gevangen wordt genomen door de koningin. Hij moet tegen spooksoldaten strijden op het eiland van de dood en uiteindelijk zelfs vechten tegen zijn dubbelganger.

avatar van Quentin
"A doomed Cannon production, originally planned as a four hour TV series. Cannon went bankrupt and the film was scrapped. Later, Director Luigi Cozzi (CONTAMINATION) was brought in to finish some special effects and film (pointless) bookend scenes of a mother (Nicolodi) reading her daughter a story about Sinbad."

avatar van Aapje81
Een van mijn lievelingsfilms toen ik klein was. Het is natuurlijk een prul van jewelste maar ik heb zo vaak genoten van deze film dat ik hem gewoon niet af kan kraken. Hulde aan Lou Ferrigno