ad
  • 8.180.259 stemmen

D'Artagnan et les Trois Mousquetaires (2005)

Avontuur / Drama | 210 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Avontuur / Drama

Speelduur: 210 minuten (miniserie, 2 delen)

Alternatieve titels: D'Artagnan and the Three Musketeers / The 4 Musketeers / D'Artagnan et les 3 Mousquetaires

Oorsprong: Frankrijk / Canada / Verenigd Koninkrijk / Tsjechië

Geregisseerd door: Pierre Aknine

Met onder meer: Vincent Elbaz, Emmanuelle Béart en Tchéky Karyo

IMDb beoordeling: 5,3 (458)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over D'Artagnan et les Trois Mousquetaires

"The 4 Musketeers"

De musketiers vechten aan de zijde van de koningin van Frankrijk, die verbanning en een wisse dood te wachten staat als de ambitieuze kardinaal Richelieu zijn zin krijgt. De kardinaal brengt zijn sinistere plannen ten uitvoer met behulp van de beeldschone maar levensgevaarlijke Milady de Winter, die in het bezit is van mysterieuze, bovennatuurlijke krachten. Zullen haar duivelse krachten D'Artagnan en zijn vrienden verslaan?

image

Le cardinal de Richelieu

Anne D'Autriche

Constance Bonacieux

avatar van Mug

Mug

Teleurstellende en een voornamelijk onevenwichtige adaptatie van het wereldberoemde (en vaak verfilmde en gemusicaliseerde) werk van Alexandre Dumas.

Het acteerwerk en de fantastische settings zijn prima, maar de scriptschrijver vond het blijkbaar nodig Milady de Winter, de stoute dame in het verhaal, duivelse krachten te geven. Resultaat: lelijke special effects, gevechten in slow motion (ja, zelfs in Matrix-stijl, er wordt wat afgezweefd), nou ja, alles wat God verboden heeft voor de kostuumfilmliefhebber. Gelukkig wordt haar figuur vertolkt door Emmanuelle Béart, 40+ inmiddels, die er nog steeds uitziet als een 25-jarige schoonheid. Vast en zeker een pact gesloten met de Duivel...

Ook het einde belooft niet veel goeds, open genoeg voor een onnodig vervolg.

Zowel voor de 'klassieke' kostuumfilm-liefhebbers als voor het jeugdige actie-publiek een mislukking van jewelste.

2 sterren zijn voldoende. Jammer.

edit: en dit is een mini-serie van 180 minuten gemaakt voor tv...de informatie op imdb, daar klopt geen zak van.

avatar van kittyklitty

kittyklitty

Gisteren gezien op Film1. Ik vond het wel een aardig gelukte mini-serie. Ik heb me 3 uur lang niet verveeld en natuurlijk kent iedereen het verhaal. Ach, dat ze dan soms een onbekende wending aan het verhaal geven. Tja, dat doet toch iedere filmmaker?

avatar van spurs

spurs

Wanneer wordt deze op DVD uitgebracht met ned. ondertiteling?

avatar van Freud

Freud

Bizarre interpretatie als je het mij vraagt

avatar van spurs

spurs

Komt uit bij Bol.com op 13 juni voor € 12,99

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Als oude kostuumliefhebber vond ik deze wel spannend, maar niet goed genoeg. Personages leken nergens op. Op de vriendin van D'Artagnan na dan. En dan heeft Lady de Winter opeens duivelse machten. Niet door zwarte magie, maar dat ze een pact heeft afgesloten met de duivel. Raar gedeelte van het verhaal. Nee, van alle musketiers films die ik gezien heb, is deze wel de slechtste.