Camilla (1994)

Canada / Verenigd Koninkrijk
Roadmovie / Drama

geregisseerd door Deepa Mehta
met Jessica Tandy, Bridget Fonda en Elias Koteas

Als Freda Lopez en haar man Vince met vakantie gaan naar Georgia, gaat het alleen maar slechter met hun toch al ongelukkige huwelijk. Zij is een onbekende muzikante die haar muzikale dromen niet op wil geven; hij is een gefrustreerde artiest die als adviseur werkt in de softpornobranche. Dan doet de buurvrouw haar intrede, violiste Camilla Cara. Camilla heeft genoeg van de buien van haar koppige zoon en sluit een inspirerende vriendschap met Freda. De twee besluiten samen weg te lopen.

Redelijke film over een man en vrouw die op vakantie gaat en waarbij ze een oude vrouw ontmoeten. De vriendschap tussen de jonge en oude vrouw staat hier centraal. Het duurt even voordat deze roadmovie op gang komt en het heeft allemaal nogal weinig om het lijf. Het is een plezier om de sprankelende Jessica Tandy te zien hier in haar laatste rol. Bridget Fonda is prima gecast tegenover haar.