I Lunghi Giorni dell'Odio (1967)

Alternatieve titels: This Man Can't Die | Long Days of Hate

Italië
Western

geregisseerd door Gianfranco Baldanello
met Guy Madison, Lucienne Bridou en Rik Battaglia

Twee avontuurlijke wapensmokkelaars sluiten zich aan bij een bende. Wanneer één van de twee terug naar huis gaat, komt hij erachter dat zijn ouders zijn vermoord. Nu staat niets hem in de weg om wraak te nemen op de mensen die hiervoor verantwoordelijk waren.

avatar van Jonesy
Vermakelijke spaghetti western, Typisch wraak verhaaltje en af en toe wel interessant camerawerk. Het acteerwerk behalve dat van Guy Madison is matigjes. Terwijl de filmscore "life" best wel sterk is. Waarom een 5de van alle muziek in deze film gekopieerd is uit "A fistful of dollars" is mij een raadsel. Maar goed italianen hebben daarin ook gewoon een naam in hoog te houden. Redelijk jatwerk. Leuk filmpje

avatar van Dogie_Hogan
De hele film: Youtube.

De film duurt wat te lang en dan begin ik me toch te ergeren aan de acteerprestaties van het merendeel van de cast.
Het verhaal blijft voornamelijk het bekijken waard wanneer Guy Madison in beeld is. De andere acteurs zijn zonder uitzondering te matig.
Voor een spaghetti-liefhebber is deze wellicht te braaf en ontbreekt het de held aan een rafelig randje.
Madison speelt een held die op de Amerikaanse westernleest geschoeid is.
Dieptepunt binnen deze film is een gevecht tussen vijf hoeren en drie bandieten. Misschien komisch bedoeld, maar doordat de rest van de film serieus gebracht wordt, mist het zijn doel. Alhoewel, het kan ook bedoeld zijn om een reden te hebben een paar ontblote borsten het beeld in te krijgen.
Het eerste uur vond ik het een prettige western. De ontwikkelingen daarna zijn onvermijdelijk, maar worden zonder enige verrassing gebracht... dat is jammer en weinig fantasierijk.