Death Warrant (1990)

Canada / Verenigde Staten
Actie

geregisseerd door Deran Sarafian
met Jean-Claude van Damme, Robert Guillaume en Cynthia Gibb

De Royal Canadian Mountain Police laat actieheld Louis Burke (Van Damme) als undercoveragent infiltreren in de gevangenis om er achter te komen hoe een moordenaarsbende binnen de gevangenis te werk gaat. Zijn identiteit dreigt te worden onthuld door een vijand, die hij gemaakt heeft bij de Mounties.

avatar van PEN15
Patrick Kilpatrick! Heet die vent echt zo? Wat een eihoofd heeft ie ..

Ik zag de film onlangs voorbij komen en schoot gelijk ongenadig hard in de lach om de acteerprestaties van VEN DEM, maar eerlijk is eerlijk: zo gauw hij zijn moves uitvoert ben ik onder de indruk, en daar gaat het allemaal om. Wat kan deze legende toch onvoorstelbaar stoer trappen uitdelen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijke flut.

Een enigszins aardige actiefilm rondom het bekende gegeven van de undercover cop in de bajes. Van Damme trapt lustig in het rond in dit door clichétypetjes bevolkte filmpje, dat lekker vlot aan het oog voorbij trekt. De jaren ´80 feel zit er nog goed in en de bad guy is zo overdreven dat het leuk wordt. Onbetekenend en overbodig, maar wel flut die vermaakt.

Redelijk.

avatar van N811
In hell is ook van Damme in de gevangenis.

avatar van kalehein
Waar moet een goede JCVD film aan voldoen...?
Slow-mo trap [ X ]
Trap naar gezicht in stand blijvend [ - ]
Houtje toutje flut Engels [ X ]
Kek dansje [ - ]
Een aziaat [ - ]
Domme onliner [ X ] "Great now we have all the assholes in the same room"

Mensen vul aub aan wat ik ben vergeten. Ik ben er vast een paar vergeten.
Overall is het gewoon een lekkere JcvD film. No-nonsens (Ach ja, pure nonsens) kijken met verstand op 0.
Heerlijk!

Niet echt een geweldige actiefilm en zeker ook niet Jean-Claude van Damme zijn beste film, maar als vermaak is deze nog wel goed te doen. Echt spannend of boeiend is het allemaal niet maar het verhaal kijkt zich lekker weg (zeker op een doordeweekse dag). Ik vond Cynthia Gibb ook wel leuk in deze film.

avatar van FunkStarr
Van Damme goes Lock Up, maar geeft er gelukkig wel een eigen draai aan en ook het verhaal is best aardig, al had het natuurlijk wel wat beter uitgewerkt mogen worden met die organen. Maar het is en blijft een Van Damme film, en bij deze krijg je in ieder geval wat je verwacht, en dat is veel actie. Vind dit een zeer vermakelijke film en daardoor ook een ruime voldoende. Jammer dat het verhaal niet iets beter is uitgewerkt. Het einde is ook grappig wanneer Van Damme the Sandman eindelijk echt heeft vermoord en iedereen voor hem opzij gaat, laat hem erdoor! hij heeft The Sandman om zeep geholpen... Geweldig

avatar van Lefgozer
kalehein schreef:

Heerlijk!

Zat wel degelijk een Aziaat in hoor. In het begin al, en hij heet nog Bruce ook. Dus die - moet een X zijn.

Ben het voor de rest met je eens. Heerlijk sfeertje heeft deze film trouwens.

Lennert schreef:
Natuurlijk blijft het een actiefilm die geen moment te serieus te nemen is (de spontane vrijpartij van Seagal met Cynthia Gibb is hier een typisch voorbeeld van, maar de makers hebben er weldegelijk voor gezorgd dat de film als een van de eerste JCVD films een poging doet serieuzer genomen te worden.

Ik weet dat Seagal een baas is, maar dat hij alleen hoeft op te draven voor een spontane vrijpartij heb ik nooit geweten.

Ja, die zag ik later ook, maar ik kan helaas niet met terugwerkende kracht mijn berichten aanpassen XD

avatar van xxERWINxx
Leuk verhaal, ook best wel harde actie

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een JCVD film uit de periode dat hij succes had in Hollywood, maar ook nog goed in vorm was. Eind jaren '90 zou die ster toch wat dalen helaas. Het verhaal is typisch voor het genre en eerder een kapstok voor wat gevechten, oneliners en stoer gedoe. Death Warrant probeert dan ook nergens om er bovenuit te komen, maar is op zich niet slecht. We krijgen te zien wat we verwachten.

avatar van Thorongil
Gisteren op tv gezien. In het begin vond ik het wel leuk, maar hoe verder de film vorderde hoe meer hij verveelde. Ook niet echt een goede climax en verhaallijn wordt maar half en half afgewerkt. Zoals die man die organen zoekt voor zijn vrouw. Die zien we niet meer terug nadat hij ontmaskert is.. Te weinig coole Van Damme kicks en actie.

avatar van Richard_Voorhees
kalehein schreef:
Waar moet een goede JCVD film aan voldoen...?
Slow-mo trap [ X ]
Trap naar gezicht in stand blijvend [ - ]
Houtje toutje flut Engels [ X ]
Kek dansje [ - ]
Een aziaat [ - ]
Domme onliner [ X ] "Great now we have all the assholes in the same room"

Geniaal lijstje! Dit was mijn eerste Van Damme film, maar zou "knappe vrouw die verliefd op hem word" er ook bij passen?

Door de jaren heen heb ik inmiddels toch al wel minimaal één actiefilm van alle "action heroes" gezien, maar om de één of andere onverklaarbare reden had ik nog nooit een echte Van Damme film gezien (The Expendables 2 tel ik even niet mee omdat zijn personage daar niet helemaal in centraal staat).
Mede door de Expendables films is de laatste jaren mijn interesse voor dit soort B-actiefilms wat meer aangewakkerd. Ik was deze avond wel in de mood voor een cheesy filmpje als deze en ik moet ook zeggen dat ik me van begin tot eind vermaakt heb.
Er komen op vaak toffe en grappige wijze een groot aantal cliché's voorbij, variërend van een soort pimp tot een agressief Zuid-Amerikaans mannetje of een met hormonen gevulde computer nerd. Vooral die laatste werkte goed in op mijn lachspieren.
De film is een standaard "politieman undercover in een gevangenis" film en Van Damme's personage is de stereotype "tough cop". Zijn accent is haast net zo fout als dat van Schwarzenegger en zijn acteerprestaties idem.
Wat ik wel een leuke "originaliteit" vind is dat Van Damme een kickboxer is en dus erg veel zijn benen gebruikt in de gevecht scenes.
Dit is echt zo'n typische film waarbij het verstand lekker op 0 kan en je jezelf gewoon prima anderhalf uur kan vermaken. Enorm cliché, maar ik heb me geen moment verveeld.

Tegenvallende film waarin een agent undercover gaat als gevangene om zo een aantal moorden op te lossen. Het toch al slappe en ongeloofwaardige verhaal, rammelt hier en daar behoorlijk op het storende af. Verder is er te weinig actie en alleen het eindgevecht is het vermelden waard (maar net niet genoeg voor 2.5 sterren).

avatar van xxERWINxx
Herbekeken, vrij harde actiefilm met Van Damme, die een gevangenis ingaat om bepaalde zaken aan het licht te brengen / ontdekken.
Goede harde gevechten, heb me hiermee wel vermaakt.

avatar van fappie
PEN15 schreef:

Yes. Geheel mee eens.

een leuke film met jcvd.heb me weer prima vermaakt.

avatar van Thomas83
Een Van Damme-film in de gevangenis, dat is nog best leuk. Niet goed natuurlijk, maar een garantie voor een hoop over de top bad guys. Zo heerlijk fout als alleen de jaren tachtig kunnen bieden. Van Damme acteert natuurlijk weer vreselijk, maar het is toch vermakelijk om een personage die zich goed kan verdedigen in zo'n gevaarlijke en vijandige omgeving te zien.

De verschillende clubjes gevangenen zijn nog wel grappig. De celgenoot van Burke deed me denken aan Kees Flodder. In Hankin zag ik steeds echt Heckles uit Friends. De love interest is weer zo lekker overbodig en haar scènes met die hackerpuber overtreffen ongemakkelijkheid en zijn gewoon echt een beetje griezelig. Die fouilleerscène door de bewakers ook. Een film vol misogynie eigenlijk.

Best nog een spoiler trouwens dat de identiteit van Burke onthuld dreigt te worden door een oude vijand, die wel heerlijk over de top neer is gezet. Het nog vrije lange gevecht op het einde over meerdere verdiepingen aan catwalk is nog best aardig, ook met die zaag en dat vuur erbij. Echt clichévermaak. Die erehaag van gevangen na het gevecht is zo dom, haha. Het viel me wel op dat in de gevechten haast niemand ooit blokt. Het complotverhaaltje is wel erg voorspelbaar. 2.5*.

avatar van Elchapo
Vroeger nooit gekeken,nu op netflix dus even gecheckt...lekker vermaak als je even je verstand op een laag pitje zet.....3.5 stars.

Echt super film! zo moet een film zijn en kunnen de films van tegenwoordig niet meer tegenop,

ik ga hem zo nog een keer kijken want heb hem gisteren opgenomen. reclame dan lekker doorspoelen. heb deze film al meer dan 10 keer gezien maar hij blijft erg goed. de jaren 70,80 ,90 was een toptijd voor films. goede acteurs ,geen animaties en snelle beelden maar gewoon alles puur!!

avatar van PapaBeartje
Toch wel een sterke JCvD in deze film, het verhaaltje kijkt prima weg, genoeg actie, Leuke karakters zoals ''The Priest'' en ''The Sandman'' Prima voor een avondje vermaak!

avatar van Gang_Star
Een beetje een dertien in een dozijn JCVD film waarin een agent undercover infiltreert in een gevangenis. De film is qua setting redelijk sfeervol maar kent een verhaallijn dat niet bepaald origineel is (niets nieuw wat betreft een van Damme film uiteraard). Toch kijkt de film redelijk eenvoudig weg dankzij de hoeveelheid actie en de aanwezigheid van een vrij dik aangezette rol van de badguy. Nergens enigszins bijzonder, maar voor de liefhebber wel een degelijk tussendoortje.

avatar van filmofiel
Jean kloot Vandamme en z'n gebruikelijke c-films.