Lovesong (2016)

Drama / Romantiek

geregisseerd door So Yong Kim
met Jena Malone, Riley Keough en Brooklyn Decker

Om weg te komen van haar afstandelijke echtgenoot besluit Sarah (Riley Keough) een road trip te ondernemen samen met haar dochter Jessie en haar beste vriendin, Mindy (Jena Malone). Onderweg wordt hun vriendschap onder druk gezet waarna Sarah en Jessie besluiten hun eigen wegen op te gaan. Jaren later, wanneer Mindy op ’t punt staat om te gaan trouwen, besluit Sarah terug te keren om te proberen hun gebroken vriendschap herstellen.

avatar van revadebe
Twee dingen: 1 Is iemand zoenen die net gekotst heeft niet smerig? 2 Waarom eindigt de film niet met Lovesong of Love Song? OK, dit misschien wel toepasselijker.

Al met al gewoon een fijn filmpje

avatar van timmienoelie
revadebe schreef:
Is iemand zoenen die net gekotst heeft niet smerig?

Dat heet liefde.

avatar van Zwolle84
Fraaie, naturelle film. Fijn verhaal, mooi geschoten, sterk acteerwerk. Nergens heel bijzonder, wel mooi kalmerend en lichtelijk emotioneel. Prettige Netflix-verrassing.

Goeie film over twee vriendinnen die elkaar na een tijdje weer zien en waar van er een huwelijksproblemen heeft. De film kan een beetje saai overkomen omdat er weinig gebeurd en niet alles uitgesproken wordt, maar tussen de regels door valt er toch genoeg te beleven (zoals de onuitgesproken gevoelens tussen de twee hoofdpersonages). Mooi, ingetogen acteerwerk van Jena Malone en Riley Keough.

Geen succes.

Mooi voorbeeld van een film waar ik echt geen zak aan vind. Dat is volledig te wijten aan het ontbreken van een verhaal. Dat heeft als gevolg dat er te weinig interessants gebeurt.

Enorm jammer, aangezien er merkbaar veel aandacht aan de film is besteed. Met name het camerawerk was indrukwekkend. Ook het acteerwerk van zowel Keough als Malone was goed. Wat wel ongelooflijk irritant was, was het overmatige geschreeuw van dat kind. Moest het geluid bij deze scènes zachter zetten, omdat het anders te vervelend werd.

Heb deze film in drie zittingen uitgekeken en dat zegt wel genoeg voor een film van nog geen anderhalf uur.

Doorsnee romantisch drama over twee vriendinnen, die worstelen met hun wederzijdse gevoelens. Een film als deze verdient naar mijn smaak een krachtiger einde, dan de langzaam uitdovende kaars. Wat meer pit en/of verrassing zou welkom zijn. Jammer.

avatar van IH88
Lovesong

Suf relatiedrama met sterk acteerspel van Malone en Keough. Er blijft veel onuitgesproken en dat pakt hier niet positief uit. Want door de gevoelens voor elkaar nooit openlijk uit te spreken komen beide dames ook zeer egoïstisch over. Op het laatst had ik bijna medelijden met de man met wie Malone gaat trouwen. Soms dacht ik ook even naar een film uit de jaren 60 te kijken, maar Lovesong speelt zich toch echt af in de tegenwoordige tijd. Homoseksualiteit is niet het einde van de wereld, maar in Lovesong ga je het bijna geloven. Een film als Carol speelt zich af in de jaren 50 maar is zelfs nog progressiever, en gaat volwassener om met dit topic, dan Lovesong.