• 8.226.707 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Francesca Bertini en Gustavo Serena

Met onder meer: Francesca Bertini, Gustavo Serena en Carlo Benetti

IMDb beoordeling: 6,4 (431)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Over Assunta Spina

Napels, rond de eeuwwisseling. Na mishandeld te zijn door haar jaloerse vriend Michele belandt deze in de gevangenis en wordt Assunta de maîtraisse van de corrupte Don Federigo Funelli. Als Michele onverwacht vrijgelaten wordt ondekt hij Assunta's bedrog.

image

Michele Boccadifuoco

Don Federigo Funelli

Assunta's father

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Stokoude film biedt niet bijster veel vermaak met lang uitgesponnen weinigzeggende scenes met kibbelende geliefden. Af en toe een knap shot met verrassend veel diepte en de muziek die men gekozen had voor de versie die ik zag was mooi, en een enkele dynamische scene werkte wél, maar over het algemeen vond ik het vooral saai. Het is de film vergeven vanwege de respectabele leeftijd.

Francesca Bertini, die naast de hoofdrol ook de regie voor haar rekening nam, wordt geprezen om haar spel maar maakt op mij geen onuitwisbare indruk. Tegenspeler "Michele" heeft wel wat weg van Alberto Sordi.