Sex Madness (1938)

Alternatieve titels: Human Wreckage | They Must Be Told

Drama / Documentaire

geregisseerd door Dwain Esper
met Vivian McGill, Mark Daniels en W. Blake

Deze semi-documentaire maakt, samen met "Reefer Madness" en "Cocaine Fiends", deel uit van een triologie waarmee de makers het publiek trachten te overtuigen van de gevaren van een losbandige levensstijl. Millicent Hamilton (Vivian McGill) is een knap meisje van het platteland, dat naar de grote stad gaat voor een carrière in de showbizz. Zij loopt daar syfilis op en keert gedesillusioneerd terug naar haar dorp. Millicent hernieuwt de realtie met haar jeugdliefde Wendel Hope (Mark Daniels), maar door haar ziekte krijgen zij een gehandicapt kind en gaat Wendel dood.

avatar van otherfool
Minder hilarisch dan Reefer Madness (gezien ook het onderwerp), maar door de beperkte duur nog prima te pruimen. Lachwekkend acteerwerk en heerlijke oubolligheid, maar de film maakt valide punten (openheid over deze issues, niet bang zijn voor reactie van ouders, vrienden of dokters) die zo in deze tijd zouden passen.

2 sterretjes.

avatar van Poisonthewell
Doet heden inderdaad veel minder over the top aan dan Reefer Madness, maar waar ik van die film de cultstatus eventueel nog wel kan begrijpen, is Sex Madness daardoor doodsaai. Heeft de entertainmentvalue van een wasmiddelcommercial. 0,5*

avatar van alexspyforever
Deze was toch meer docu stijl dan drama. Van Dwain Esper ben ik toch meer gewoon. Op een moulin rouge scène vrij vroeg in de film is er weinig te beleven. Er wordt vooral veel gepraat over de gevaren van syfillis en wat de gevolgen zijn. Blijkbaar waren er in die tijd ook al wel charlatans die uit waren op het geld van patiënten. Niet echt aan te raden en is gewoon super saai.