Yeogo Goedam 4: Moksori (2005)

Alternatieve titels: Whispering Corridors 4 | Voice

Zuid-Korea
Horror / Thriller

geregisseerd door Ik-hwan Choe
met Ye-ryeon Cha, Ok-bin Kim en Seo-hyeong Kim

In deel 4 van Yeogo Goedam komt Young-eon om het leven tijdens een late-nite zangsessie. Maar niet helemaal dood, als geest dwaalt ze door de school en probeert contact te zoeken met de levenden. Totdat haar stem wordt opgemerkt door haar vriendin Seon-min. Samen proberen ze het mysterie te ontrafelen rond haar dood.

Ik heb de voorgaande delen niet gezien , dus ik weet niet tot in hoevere ze met elkaar te maken hebben. Het was niet echt vel soeps dit, geen enge scenes, meer een soort van slechte drama. maar ik reageer pas met meer als ik de andere delen ook heb gezien.

avatar van megaman
Over het algemeen vind ik de W.C. serie best goed. Ik heb tot nu toe alleen deel 1, 2 en 3.

Weet iemand hoe ik aan de 4e kan komen?

avatar van megaman
any one?

Die film is op diverse sites te downloaden met engels ondertiteling.
Ik vind Voice en de eerste film van de Whispering Corridors de beste.
Voice is niet eng, eerder triest: een meisje dat in eerste instantie niet in de gaten heeft dat ze dood is en daarna contact zoekt met haar beste vriendin. Samen zoeken ze een antwoord op hun vragen.
Ik heb me laten vertellen dat dit jaar waarschijnlijk de 5e film van Whispering Corridors uitkomt.

avatar van Tifamientje_XIII
De film vond ik geweldig !
De zang gedeeltes waren zo prachtig dat ik bijna bezeten ben van de film.
Enkel het verhaal vond ik niet zo duidelijk en er waren ook vrij verwarrende scènes aanwezig.
Maar toch geef ik deze film een 5 !

avatar van maxo922
Ben hier al een paar keer aan begonnen, maar het begin weet me niet echt te pakken. Straks maar is proberen door te zetten dan.

avatar van maxo922
Uhm... Wat?!

Net zoals bij het derde deel wordt het naar het einde toe pas interessant.
De eerste scene is best goed, en weet gelijk een boeiende sfeer neer te zetten. Direct daarna wordt het een stuk minder. Het verloopt allemaal erg traag, dat hoeft niet erg te zijn, als er maar wat spanning of sfeer is. Die ontbrak dus volledig. Ook het licht gebruik is in het eerste deel veel te licht en heel onpassend. Nu was er wel dat 'mooie' liedje waar iedereen zo stuk van is, maar dat voegde voor mij weinig toe aan de sfeer.

Het verhaal is te doen. Nergens erg vernieuwend of eng, maar wel ontroerend. Aan het verhaal te zien is duidelijk dat er veeleer naar drama gewezen wordt, ipv Horror. Drama is goed, melodrama helaas niet. De scenes verlopen zo langzaam en de gebeurtenissen zijn zo herhalend, dat er weinig mooie drama is.

Tot de laatste tien minuten dacht ik de ontknoping en de oorzaak van de dood te snappen. Toen opeens werd het compleet omgegooid en leek het net zo'n hollywood schizofrenie verhaaltje. Teleurstellend. Ik snapte er niets meer van.

Al met al weten sommige sfeervolle scenes, vooral de eerste en die van de laatste 15 minuten, het nog kijkbaar te maken. Maar nergens heeft deze film mij echt vermaakt of geintresseert.

Nog steeds bergafwaarts dus...

* 2,0