I Giganti della Tessaglia (1961)

Alternatieve titels: Le Géant de Thésalie | The Giants of Thessaly

Italië / Frankrijk
Avontuur

geregisseerd door Riccardo Freda
met Roland Carey, Ziva Rodann en Massimo Girotti

In 1250 v. C. daalt de toorn van Zeus neer op het koninkrijk Thessalië. Hordes van barbaarse, wrede veroveraars en natuurrampen teisteren het land. Om de goden weer mild te stemmen gaan Koning Jason en zijn Argonauten op zoek naar het legendarische gouden vlies. Ondertussen probeert thuis zijn plaatsvervangend regent zijn koninkrijk en zijn koningin in te palmen.

Gratis en legaal te kijken via www.freemoviescinema.com.

avatar van kirk douglas
mengeling tussen de odysee en jason and the argonauts.
vroeger heb ik deze film grijs gekeken. vooral dat stukje met de cycloop.
voor de rest is de film niet echt interresant.

avatar van Brix
Een hele zit, zelfs voor liefhebbers van het 'sandalenfilm' genre (B-categorie) waartoe ik mijzelf absoluut mag rekenen.
De eerste 45 minuten is er vrijwel geen actie in de film te bespeuren.
De typisch Italiaanse voorliefde voor lange dialogen slaan de film helemaal lam
Daarna leeft het wat op, maar echt vaart komt er nooit in.
De muziek is vaak bombastisch, wat meestal wel past bij dit type film, maar vaak ook irriterend, vooral die passages waarin een electronisch orgel de boventoon voert.
Met de filmsets en costumes zit het wel goed, zoals gebruikelijk bij dit soort van films.
Sommige acteurs zijn ook behoorlijk capabel, hetgeen van de actrices niet gezegd kan worden
Die zijn gewoon erbarmelijk slecht.

Een pluspunt is de hoofdrolspeler Roland Carey, een acteur van Zwitsers-Frans-Ierse afkomst.
Een geschoold acteur, die bovendien nog beschikte over een prachtig atletische lichaamsbouw, en in de weinige actiescènes volledig overtuigde.
(Hij was o.a. nog ooit double voor Burt Lancaster, en daarvoor moet je van goeden huize komen))
Hoe graag had ik die man vaker in dit soort van films gezien, of als Robin Hood bijvoorbeeld.
Hij had er genoeg uitstraling voor.
Een verloren talent helaas, en verkwist aan deze mislukte film.