Blue Mountain State: The Rise of Thadland (2016)

geregisseerd door Lev L. Spiro
met Alan Ritchson, Darin Brooks en Frankie Shaw

Alex, de quarterback van het BMS college football team, moet zijn team leiden in de competitie nadat Thad is afgestudeerd en in de NFL speelt. Tegelijkertijd moet Alex ook de strijd aangaan met de nieuwe wraakzuchtige rector, die het clubhuis wil sluiten.

Ik zie dat ze nog steeds gemaakt worden. Kutfilms, om het zo maar te noemen.

Ben niet zozeer een BMS kenner maar voor zover ik kan vinden is dit hun eerste speelfilm.

jacobine_rodijk schreef:

En wat wil je daar mee zeggen?

mcdaktari schreef:

En wat wil je daar mee zeggen?

mcdaktari schreef:
Ik zie dat ze nog steeds gemaakt worden.

.....

Ja hallo
kutfilms bedoel ik jacobine_rodijk

avatar van jacobine_rodijk
Je hebt 'm dus al gezien? Lijkt me overduidelijk een film voor liefhebbers van de serie; zie niet zozeer waarom dat een probleem is.

avatar van mcdaktari
Ik had hem inderdaad gekeken ja, maar ik kon het niet opbrengen om tot het einde toe te kijken, vandaar m'n reactie. Maar je zegt het zelf al "een film voor liefhebbers". Daar hoor ik duidelijk niet bij.
En eerlijk gezegd wist ik totaal niet wat voor film het was toen ik 'm downloaden. Zo maakt iedereen wel eens een fout he.

avatar van freek_93
De serie is geweldig. Ik ben zeer benieuwd naar deze film. Hoop dat die snel op Netflix verschijnt..

avatar van behangdelul
Gisterenavond gekeken. Als liefhebber van de serie is de film eigenlijk een dubbele episode.
Deze kijk je niet voor het verhaal oid, maar voor de heerlijke humor.
Normaal 3 sterren, maar +1 voor BMS. En wat is Thad weer geniaal!

avatar van narva77
Ik zie dat ze nog steeds gemaakt worden. Kutfilms, om het zo maar te noemen.
Van een regisseur die "pareltjes" op zijn naam heeft als Emmanuelle in Space 2 en Beverly Hills Chihuahua 3 zou je eigenlijk meer verwachten, nietwaar?

avatar van mcdaktari
narva77 het is maar net wat je pareltjes noemt, nietwaar?

avatar van narva77
Zo is het maar net, geheel multi-interpretabel inderdaad!

avatar van freek_93
Heel anders dan de serie. Ook gelijk een stuk minder dan de serie. Het gevoel wat ik bij de serie had was hier niet aanwezig. De grappen waren vooral flauw, met hier en daar een grap op het niveau van de serie. Het verhaal is over de top en redelijk simpel. Thad is nog steeds zo goed als hij is in de serie. Geweldig hoe hij dat karakter neer zet.
Prima vermaak voor een avondje. Verder weinig bijzonders. Ik hou het bij de serie.

avatar van Night's Watch
mcdaktari schreef:

Ja downloaden is inderdaad fout

avatar van mcdaktari
dan moet je het vooral niet doen

avatar van Night's Watch
Het verhaal is zo dom en simpel dat het leuk is maar wordt wel volledig gedragen door de karakters die in de serie gecreëerd zijn. Als het een op zichzelf staande film zou betreffen was mijn score lager uitgevallen.

Geld voor de film is door Eric Falconer (producer) opgehaald via Kickstarter, iets wat ik op de één of andere manier erg goed vind passen bij deze film.

(verwijderd)
Zo abnormaal slecht dat het weer abnormaal legendarisch was. Blue Mountain State is briljant. Jammer dat zo'n film op MovieMeter nooit gewaardeerd zal worden met het hoge gehalte van filmprofessors hier.

5.0*, maar daadwerkelijk stemmen heeft toch geen nut.

avatar van Shinobi
"What we need is some quick cash."

De tv-serie vond ik best vermakelijk, maar een film is duidelijk te hoog gegrepen. Het is weliswaar te prijzen dat men een kleine twee miljoen dollar heeft opgehaald om dit project te verwezenlijken, maar met dit eindresultaat zou ik me al gauw gaan schamen.

'The Rise of Thadland' is namelijk niets meer dan een goedkoop excuus om de zoveelste clichématige feestfilm te maken. Op zich is daar niets mis mee, maar er is gewoonweg nul opbouw ernaartoe. Deze titel voelt te veel aan als een uitgerekte aflevering waar je snel op uitgekeken bent, alleen enkele momenten zijn nog enigszins de moeite waard.

Qua verloop is er m.u.v. het feest nauwelijks enige samenhang te vinden in het geheel; verscheidene subplotjes die vanuit het niets gecreëerd worden en niet eens fatsoenlijk afgerond worden. Het is leuk om een aantal bekende gezichten te zien, maar de manier waarop ze geïntroduceerd worden is uit de lucht gegrepen. Daarbij is het jammer dat er geen gebruik gemaakt is van de originele locaties, al heeft dat blijkbaar iets te maken met de aard van de content.

Het is dan ook te merken dat de film t.o.v. de tv-serie grovere humor bevat en naakt laat zien. Ondanks de opgeheven restricties zijn de grappen veelal hit-and-miss te noemen, bovendien lijkt de essentie van de show naar de achtergrond verdwenen te zijn. Het enige echte lichtpuntje is Alan Ritchson die wederom op onnavolgbare wijze Thad neerzet, hoewel hij bar weinig heeft om mee te werken.

Al met al een te verwaarlozen comedy die de naam 'Blue Mountain State' volledig te grabbel gooit.

Kleine 1,5 sterren.

avatar van milannn
Deze was toch wel erg slecht.

Ben een fan van de serie, maar dit viel echt tegen. Er is geen enkele lijn (nee geen coke ) te bekennen; er is totaal geen leuke interactie tussen de personages; de humor was echt kinderlijk simpel en gewoonweg niet grappig; en het verhaal was (tot zover dat bij BMS kan) helemaal niks. Wat dan overblijft was simpelweg en beetje feesten, seks, drank en drugs (true, dat is bij de serie tot op zekere hoogte ook zo, maar dat voelt toch heel anders).

De R-rating doet de film echt geen goed (oversekst) en het gescheld voelt veel te geforceerd.

Nee, ik heb geprobeerd er gewoon van te genieten, maar dat ging echt niet. Hou het lekker bij een rewatch van de serie zo af en toe.

Als je een fan van de serie bent vind je deze wel leuk.

NRT
De film kan in de verste verte niet tippen aan de serie. Zelfs Thad is geforceerd. In de serie waren zijn gedragingen echt perfect op zijn plaats. Dit is eigenlijk een zoveelste feestfilm.

avatar van Daan258
Meh!

Eerste half uur was het nog best te doen maar daarna begon ik me al een beetje te vervelen.
Dat is waarom de serie wel werkte en leuk was, 20 min per episode. Een film van 90 min is dan ook echt too much.