Povodyr (2014)

1 stem

Oekraïne

geregisseerd door Oles Sanin
met Stanislav Boklan, Anton Sviatoslav Greene en Jamala

De geschiedenis van de Kobzary, Oekraïense troubadours, in het midden van de jaren 30. Peter, een Amerikaanse jongen met geheime documenten op zak, ontmoet toevallig de blinde Kobzar Ivan. Terwijl de geheime dienst steeds verder gaat in het uitroeien van Sovjetkritische geluiden en de documenten in handen willen krijgen, proberen de Kobzary Peter te helpen, ondanks het gevaar voor hun eigen lot.