The Adventures of Mark Twain (1985)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Will Vinton
met de stemmen van James Whitmore, Michele Mariana en Gary Krug

Tom Sawyer, Becky Thatcher, en Huck Finn zijn verstekelingen in de intergalactische luchtballon van Mark Twain die op weg is naar de komeet van Halley. Mark Twain is van plan om met zijn ballon te crashen op de komeet omdat hij zijn buik vol heeft van de mensen. Het is aan Tom, Becky, en Huck om hem te overtuigen dat hij belangrijk is voor de mensheid.

avatar van DwarreI
Erg bizarre, vervreemde film die op een bijzondere manier een aantal religieus-filosofische thema's behandeld. Lijkt in eerste instantie op een kinderfilm maar is zeker niet geschikt voor de minderjarige kijker.

Aanrader, ook voor de niet Mark Twain liefhebber.

avatar van Donkerwoud
Intrigerende claymation over de eeuwigheidswaarde van de Amerikaanse schrijver Mark Twaine. Heb hem zelf als kind gezien en toen vond ik hem al buitengewoon fascinerend. Bij herziening viel hij geenszins tegen.

avatar van Donkerwoud
Voor een mislukte kinderfilm is het toch een intrigerend stukje claymation en het maakt mij zeer nieuwsgierig naar werk en leven van Mark Twain. Het is zonde dat animatie zulke connotaties als kinderachtig en minderwaardig oproept, want met films als dit wordt maar weer bewezen wat een gelaagde en interessante concepten het ook kan oproepen.