Geuk Jang Jeon (2005)

Alternatieve titel: A Tale of Cinema

Frankrijk / Zuid-Korea

geregisseerd door Sang-soo Hong
met Myoeng-su Kim, Sang-kyung Kim en Seong-Yong Kye

Sang-Won ontmoet op straat een oude vlam en de twee proberen hun eerder mislukte relatie nieuw leven in te blazen. Na een avond van eten, drinken en onsuccesvolle seks, besluiten ze samen zelfmoord te plegen. Terwijl het buiten begint te sneeuwen, mislukt ook de zelfmoord. Eenmaal thuis krijgt de jongeman de wind van voren van zijn moeder...

Erg mooi melodrama waarin de platgetreden wegen heel goed worden ontweken en er zit een subtiele twist in de film die je niet aan ziet komen. Heb net nog wat andere reviews zitten lezen maar ik raad aan om dat niet te doen want daar wordt soms al te veel in verteld. Ontroerend, grappig, sterk geacteerd en een slim narratief dat je aandacht erbij houdt. Aanrader!

avatar van Villevalo23
Intelligente film waarbij je wel even goed moet nadenken. Het is bijna een meditatieve ervaring.
Mooie shots, alhoewel er misschien iets teveel de zoom wordt gebruikt.
Toch kon deze film mij op een of andere manier niet helemaal overtuigen. Misschien dat het iets te afstandelijk verteld wordt maar al met al een zeer interessante ervaring en natuurlijk niet voor niets in 2005 voor een gouden palm in Cannes genomineerd.

avatar van Prinz
Ook weer zo'n onvindbare film..

avatar van mjk87
Dit zijn wel films die mij liggen met weinig plot en een sereen tempo. Lekker wegkijken naar losse scènes en mooi ingetogen acteerwerk. Ik vind de personages zelf overigens niet altijd even sterk, soms wat te apathisch en daar heb ik weinig mee, maar als geheel intrigeert de film voldoende voor een goede voldoende. Zeker met sommige mooie stadse beelden en fijne sfeer. 3,5*.