ad

Geregisseerd door: Jeff Crook en Josh Crook

Met onder meer: Lauren Currie Lewis, Chris Ferry en Cody Darbe

Releasedatum: 1 januari 2006

Over Salvage

"What if every day you relived your own murder?"

Studente Claire Parker wordt achtervolgd en vermoord door een seriemoordenaar. Als ze levend en wel wakker wordt, gaat ze er van uit dat het allemaal een vreselijke droom is geweest. Maar slechts een paar minuten later overkomt haar weer precies hetzelfde, en later gebeurt het voor de derde keer. Ze probeert er achter te komen welke bovennatuurlijke kracht hier achter zit en de cyclus te doorbreken.

image

avatar van Doom

Doom

Doet me iets denken aan 'A Nightmare on Elm Street'. Verhaal gaat misschien iets anders, maar het heeft er wel wat van weg.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

• 2056 berichten

Klinkt eerder iets als Lola Rennt, maar de film lijkt me sowieso al niets (kwam de titel toevallig tegen nadat er verwezen werd dat deze film een 'verontrustende' poster heeft volgens sommige mensen).

avatar van illogical

illogical

Hmm dit interesseert mij wel

avatar van Remmus

Remmus

Is ie al uit? Bios of videotheek?

avatar van roadmouse

roadmouse

Interessante en verrassende film! Alleen duidelijk low budget.

Maar toch, ondanks de slechte regie, klungelig camerawerk en slecht acteerwerk, is het een boeiende film met een verrassend einde.

Kan hem iedereen aanraden die niet zit te wachten op weer de zoveelste flauwe Hollywood productie.

avatar van HoTCr3W

HoTCr3W

Viel me zekers niet tegen, weinig van verwacht maar toch een 3 waard

Onderhond

Fijn filmpje.

Niet Cannes, niet Venetië, niet Berlijn. Wel het Sundance film festival is het interessants om te volgen. Daar komen de filmpjes die afwijken van de norm.

Niet altijd meesterwerken, deze is dat ook zeker niet, maar wel erg vaak boeiend. Visueel is deze film erg wisselvallig. Goeie bedoelingen die er vaak ook doorkomen, maar niet goed genoeg om z'n no-budget te verdoezelen. De soundtrack is niet geweldig, de rest van de klankband is wel sfeervol genoeg.

Het verhaaltje is lekker warrig en onderhoudend. Paar ietwat lugubere scenes, vooral dan waar Duke het gezicht van het meisje snijdt.

Kijkt makkelijk weg dus, beetje jammer van de afwerking hier en daar. Goed bedoeld vaak, maar niet altijd even goed uitgewerkt.

Kleine 3*

avatar van wade

wade

Wat een bout film, heb hem eerder afgezet echt heel slecht !!!

wade schreef:

Wat een bout film, heb hem eerder afgezet echt heel slecht !!!

Dan heb je de goede clou gemist!!!!

avatar van fritsy

fritsy

Ik was steeds genijgt om de film stop te zetten, toch af gekeken en dat was het wel waard om de de rest van de film beetje goed te maken, geen topper maar toch een lowbudget film om 1x te zien op een vervelend avond.2.5*

avatar van BellaVita

BellaVita

ik was ook steeds geneigd om de film stop te zetten maar dacht elke keer wie weet komt er iets spannend ofzo... niet dus!! waardeloze film zeg... 0,5*

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Heel matig filmpje.

Persoonlijk vond ik er weinig aan, was niet spannend, en het acteren was echt heel slecht.

Personages konden me dan ook echt niet boeiend.

Opzich was het verhaal goed bedoeld, maar ik heb het al vaker gezien, en het was niet echt goed afgewerkt.

Nee ik kan het niet hoger dan 1,5* geven.

avatar van illogical

illogical

Net gezien!

Ik moet zeggen dat ik erg verrast ben!

De film is erg low-budget, maar dat wil niet zeggen dat dit geen goede film is.

Er zitten een paar gore scènes in en een super twist op het einde die ik écht niet aan zag komen.

Ik geef hem 4 sterren.

avatar van xenne

xenne

het beste aan deze film is het verhaal dat mysterieus blijft tot op het eind. en voor de rest, veel goeie bedoelingen maar door het erg lage budget (en dat is er aan te zien) komt het niet altijd goed over. de sfeer zat wel goed, er wordt goed gewerkt met geluid en ook de muziek vond ik aardig (maar dat is puur persoonlijke smaak). er valt nogal wat op te merken maar toch over het geheel gezien beter dan vele horrorfilms die het met een veel groter budget kunnen doen ... 3

avatar van too-sweet

too-sweet

Nee dit is duidelijk niet mijn soort film (die ik goed vind)

Ik vond het verhaal niet echt goed afgewerkt.

Er zitten een paar spannende momenten in waardoor ik de film af heb gekeken.

Maar het acteerwerk is echt matig.

Het verhaal niet origineel en soms erg warig.

Het einde maakt ietswat goed.

Maar nee ,kan deze film niet hoger geven dan 1.5*

avatar van Boeikens

Boeikens

Redelijk goed.

Aanvankelijk een beetje verwarrend maar naar het einde toe steeds duidelijker verhaal met een verfrissend einde.

Voor een B-movie niet slecht geacteerd. De spanning zat er maar met vleugen in maar ik heb me geen moment verveeld bij het zien van de film.

avatar van _Daan_

_Daan_

Mwah aardig filmpje

Had er meer van verwacht..

avatar van HeatWave

HeatWave

Beetje psychedelisch allemaal,dit vind ik dan ook wel het sterke aan deze film.

De aftrap vind ik gelijk goed beginnen, een onheilspellende sfeer en dat houd deze film ook behoorlijk lang vast, maar helaas vind ik 'Salvage' in de 2e helft toch iets gaan inzakken en gaat het wat aan spanning inboeten en komen er toch ook de nodige cliche's voorbij, maar dit zal waarschijnlijk onvermijdelijk zijn bij Horror-films.

Maar over het algemeen vind ik de sterke punten toch meer overheersen dat de zwakke en vind ik 3.5 * wel verdiend.

avatar van HeatWave

HeatWave

P.s., nog even vergeten te vermelden dat ik het acteerwerk ook zeker de moeite waard vind.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Voor deze tijd een aardige horror die een fijne verhaallijn kent, niet slecht gespeeld en net als "HeatWave al aangeeft is het verhaal niet een en al logica in het hoofd van de hoofdrolspeelster die zich gaandeweg de film steeds angstiger gaat voelen.

Mooie film en onze waardering is een 7 voor het geheel.

avatar van Collins

Collins

De titel en de cover duiden op voorhand niet op een geweldige filmbeleving. De zoveelste goedkope slasher lijkt aanstaande. In materiële zin klopt dat ook. De film kwam tot stand met een budget van 25.000 dollar. En dat is niks natuurlijk. In kunstzinnig opzicht lijkt de film in eerste instantie ook van de goedkope soort te zijn. Na even de eerste scènes te hebben doorgebeten die een goedkope indruk maken, verbetert de film zich in rap tempo.

De film is geen onnozele tienerslasher en is visueel goed gemaakt. Geen snelle hippe cuts, die hectiek visualiseren. Geen snel bewegende en wiebelende camera die voor onrust zorgt. Nee, integendeel.

De verteltrant is rustig. De camera doet geen gekke dingen. De film laat de gebeurtenissen rustig en overzichtelijk passeren, vertelt een verhaal en neemt de tijd om spanning op te bouwen. Jeff en Josh Crook verfilmen heel vaardig hun eigen scenario.

Het budget van 25.000 dollar is uiteraard af en toe zichtbaar. De handgemaakte sfx zijn niet meer dan ok. De dialogen zijn niet altijd vlot en overtuigend geschreven. Niet elke scène is spot on en de voortgang van het verhaal vertoont als gevolg daarvan soms wat haperingen. Ook pogingen om wat humor in de film te brengen slaan de plank behoorlijk mis. Het matige acteerwerk is daar voornamelijk schuldig aan. Hoofdrol Lauren Currie Lewis als tienermeisje dat door een seriemoordenaar wordt gestalkt is hierop een aangename uitzondering. Prima actrice.

Het verhaal blijkt trouwens minder rechttoe rechtaan te verlopen dan bij aanvang gedacht. Het verhaal bevat enkele verrassende twists en sluit af met een laatste wending die de film in de loop al in een aantal scènes heel subtiel en vernuftig aankondigt. Iets dat ik pas na afloop ontdekte, zal ik eerlijk bekennen. De verrassende wendingen trekken de film definitief uit de middelmaat.

Salvage is niet alleen een film met gebreken en met pluspunten, maar is vooral een film die veel potentieel laat zien.

Leuk.