ad
  • 8.145.797 stemmen

Ce Sentiment de l'Été (2015)

Drama | 106 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: This Summer Feeling

Oorsprong: Frankrijk / Duitsland

Geregisseerd door: Mikhaël Hers

Met onder meer: Anders Danielsen Lie, Féodor Atkine en Richard Bekins

IMDb beoordeling: 6,7 (525)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Ce Sentiment de l'Été

De plotselinge dood van de levenslustige Sasha heeft een grote impact op het bestaan van haar vriend Lawrence en haar jongere zus Zoé. Elk op hun eigen manier - en tegelijkertijd samen - proberen ze om te gaan met de leegte die Sasha heeft achtergelaten. Tijdens drie zomers in drie steden - Berlijn, Parijs en New York - wordt duidelijk hoe ze langzaam weer in het reine komen met het verlies. Daarbij worden ze geholpen door hun gedeelde liefde voor Sasha en voor het leven.

imageimageimageimageimage

avatar van Malick

Malick

Met niemand minder dan Anders Danielsen Lie. Eén van mijn favoriete acteurs.

avatar van Movsin

Movsin

Tedere, ingetogen film over verdrietverwerking.

Geen oversentimentaliteit of tranenvloed, maar gewoon de getroffenen in hun doen en laten, dat gevoelsmatig getekend is door hun leed.

Melancholische muziek en mooie, opnames in de parken en natuurlijke, ongekunstelde "talk"-scènes.

Beide hoofdacteurs zetten een geloofwaardige act neer. Vooral Judith Chemia was opvallend.

Titel van de film zou ontleend zijn aan de song "That Summer Feeling" van Jonathan Richman.

avatar van tbouwh

tbouwh

Na mijn waardering voor het ontwrichtend mooie Amanda (2018) was Hers' voorlaatste film er natuurlijk één om te gaan zien. Ook Ce Sentiment de l'Été blijkt over omgang met verlies te gaan, en dat alles dan met een zeldzame subtiliteit en aandachtigheid die me enorm aanstaat.