Public Hero #1 (1935)

1 stem

Drama / Misdaad

geregisseerd door J. Walter Ruben
met Lionel Barrymore, Jean Arthur en Chester Morris

Undercover-agent Jeff Crane ontsnapt uit de gevangenis met gangster Sonny, teneinde diens bende op te rollen. Onderweg raakt Sonny gewond en krijgen ze hulp van Sonny's zus, Theresa. Het blijkt dat Sonny al een overval gepland heeft en terwijl Theresa hem er vanaf wil praten worden zij en Jeff verliefd.

avatar van Dutchfan
Deze film heeft "maar" een 6,8 gekregen op IMDB, ik was daar een beetje verbaasd over, want dit is -voor mij- echt een van de beste gangster-films van de jaren 30.

Deze MGM-film is minstens zo goed als de Warner Bros-films met de bekende gangster-vertolkers James Cagney en Edward G Robinson, zo niet beter!

Amerikaanse geheime dienst wil een bende meedogenloze gangsters oprollen en heeft daar een complex plan voor bedacht.
Dit plan lijkt te lukken totdat plotseling de zus van de gangster-baas opduikt en roet in het eten gooit.

Er wordt in deze film heel goed geacteerd door topsterren, Chester Morris speelt hier de hoofdrol en is goed, Jean Arthur is zoals altijd erg goed.
joseph Calleia's filmdebuut, hij doet het goed als keiharde gangster-baas.
Verder zijn Paul Kelly en Lionel Barrymore nog het vermelden waard.

Wie van jaren 30 gangsterfilms houd, mag deze niet missen,steengoede film.