Wolfhound (2002)

Horror / Mystery

geregisseerd door Donovan Kelly
met Julie Cialini, Allen Scotti en Jennifer Courtney

Als hij terugkomt van zijn ouderlijk huis, ontdekt Colum Kennedy (Scotti) een Iers dorpje, bevolkt door dierlijke gedaantewisselaars: weerwolven. Hij ontmoet daar een mooie vrouw (Cialini) en wordt verliefd op haar. Nu moet hij de keuze maken tussen zijn familie of zijn ware aard.

avatar van joolstein
Deze soft-erotische film waar ook wat afgezaagde goedkope horror in te zien was, was nog eens zo slecht niet. De effecten zijn goedkoop en worden selectief gebruikt, zodat we nooit weerwolf- of honden transformaties zien. Er zijn wel een paar close-ups van grommende honden die dit moeten vervangen.Het verhaal is vrij mat en het achtergrondverhaal is op zijn best wazig.De film heeft dus grote tekortkoming, maar het slaagt er tegelijkertijd in om wel de aandacht vast te houden. En dat is best een prestatie van regisseur Donovan Kelly, die zelfs assistentie kreeg van pulp-meester Jim Wynorski. "Wolfhound" is daarmee leuke low-budget, video-trash en de allerleukste traktatie was Miss Playmate van het jaar 1995, Julie Cialini.

avatar van Kondoro0614
Wel een mooie poster!