The Hollywood Sign (2001)

Duitsland / Verenigde Staten / Nederland
Actie

geregisseerd door Sönke Wortmann
met Tom Berenger, Rod Steiger en Burt Reynolds

Tom Greener was ooit een redelijk bekende acteur. Na een verblijf in de gevangenis is er aan zijn carrière echter snel een einde gekomen. Hij probeert het scenario "The Hollywood Sign" te slijten in Hollywood, in de hoop dat dit hem weer aan een aardige rol helpt. Naar een boek van Leon de Winter.

had ik in de sneak. eerste helft is veel te traag maar tweede helft was wel redelijk. Meer videofilmpje denk ik.

ik was er tegerlijkertijd met dttom en ben het helemaal met em eens

avatar van wackyboy
Deze film kijken is echt verspilde tijd, je kan nog beter anderhalf uur achter elkaar TellSell of Wehkamp t.v. kijken, dan vermaak je je nog meer.
Ik vond Leon de Winters boeken altijd wel okay; heb the Hollywood Sign niet gelezen en dat ga ik na het zien van deze film ook zeker niet doen, maar andere boeken van hem waren beslist te pruimen, ik had dan ook echt wat beters verwacht.
Heb destijds in de media grote verhalen gelezen over plannen van hem om films te produceren, maar als deze film het resultaat is, kan hij maar beter ophouden.
Ik heb me achtereenvolgens geergerd aan het zwakke script, de waardeloze muziek (steeds te prominent aanwezig) en het zwakke acteren. Het enige positieve aan deze film vond ik dat hij oude rotten als Burt Reynolds en Rod Steiger weer eens een kans gaf om te acteren.
Niet kijken dus, zelfs niet als-ie op t.v. is.

avatar van Bandit
Wackyboy: Wat betreft het script en de muziek ben ik 't met je eens, deze zijn niet denderend. Het boek van Leon de Winter kun je gerust lezen, dit is zoals bijna altijd veel beter en amusanter dan de film. En over de grote verhalen in de media destijds van Leon de Winter... ach ja hij heeft een grote waffel en je moet bij hem altijd de helft maar geloven. Je gaf aan dat je het positief vond, dat oude rotten als Reynolds en de ondertussen overleden Steiger weer een kans kregen om te acteren, maar deze acteurs maken/maakte meer films in een jaar dan ieder ander acteur. Om nu meteen te zeggen dat het kijken van "The Hollywood Sign" verspilde tijd is, vind ik erg overdreven.
De film heeft zo z'n momenten en houdt zich staande door de goede en af en toe hilarische vertolkingen van Burt Reynolds en Rod Steiger.

neo (crew)
Leuk acteerwerk van de 3 acteurs, hier en daar wat droge humor en een redelijk verhaal. Al met al best leuk. 3 sterren

neo schreef:

Al met al best leuk. 3 sterren

mmmm, heb je je toch bedacht Neo, je hebt nu 2.5 gegeven.

zo goed smokey

Veel beter,
had je toch 't verkeerde telraam te pakken Neo

avatar van Jack Sparrow
Wel een aardig filmpje, ik had het boek gelezen en verwachtte dus wel wat van deze film. Het is me niet tegengevallen alleen het einde viel me wat tegen, in het boek is deze veel sterker. Maar de film heeft zeker zijn leuke momenten en is de moeite waard om te gaan kijken.
3 sterren

er had veel veel meer ingezeten
het boek was veel beter
jammer maar zo is het gewoon
leuk om tom berenger in een komedie aan het werk te zien

donnie B.
braambes schreef:

er had veel veel meer ingezeten
het boek was veel beter

vond ik ook. had het boek reeds 2x gelezen voordat ik deze in de bios zag. maar mijn inbeelding tijdens het lezen was totaal anders dan de beelden in de film! hier hadden ze een veel betere film van kunnen maken. los vd hoofdrolspelers, die waren ok.

avatar van Quentin
Leuke, luchtige film, met goed acteerwerk van de 3 hoofdrolspelers ... ben nooit ver gekomen in het boek dus een vergelijking kan ik niet echt maken .... 3/5

avatar van E V
E V
De film vind ik niet zo heel sterk, kan er mee door. Het boek vond ik beter.

avatar van sn@ke
The holywood sïgn *** 1/2

Goede film. De acteurs zijn voortreffelijk ( behalve Berenger), Berenger komt spijtig genoeg wel het meest geloofwaardig over als aan lager wal geraakte acteur ... Reynolds en vooral Steiger zorgen echter voor leuke dialogen en grappige situaties( de ultieme acteerscene bij die mafiosi is erg goed en leuk ). Het verhaal is apart maar goed. De twist op het einde is erg cool. Ik heb het boek niet gelezen, miss is deze film voor degene die dat wel deden minder maar "the hollywood sign" staat op z'n minst garant voor een avondje filmplezier.

Leuk, droog, maar soms wat rommelig en traag.

deze film kostte 20 miljoen..matig

neo (crew)
Snap niet helemaal wat nu matig is volgens jou; de film op zich of nog matiger door het budget ervan.

robertus65
Drie ouwe lullen die nog zo nodig moeten en zichzelf heel zielig vinden, zo komt de film over en komt maar niet op gang, alleen het toneelstukje in het huis van die gangsters was geslaagd, verder gewoon een tegenvaller.

avatar van 606
Boek niet gelezen maar de film was goed en een onverwacht en leuk einde.
Acteurs zijn goed en verhaal was ook eens wat anders.

3,5 ster