Biya el-Khawatim (1965)

Libanon
Komedie / Muziek

geregisseerd door Youssef Chahine
met Fairuz, Nasri Shamseddine en Joseph Azar

In een klein dorpje woont een hele hechte gemeenschap. De burgemeester heeft er erg veel respect en vele mensen vinden hem dapper. Hij houdt de dorpelingen voor de gek, door hen te vertellen over zijn gevechten met de gevaarlijke bandiet Rajeh. Rajeh is echter verzonnen, en alleen Rima het nichtje van de burgemeester weet dit. Twee dorpelingen geloven niets van de burgemeester zijn verhalen en plegen misdaden, waarop ze vervolgens Rajeh de schuld geven. Op een dag komt er een oude man het dorp in, genaamd Rajeh...

avatar van YuLaw16
Een erg mooi musical, die zich kwalitatief kan meten aan elk ander hollywood musical uit die tijdsperiode. Helaas heeft Fairuz niet de juiste acteertalenten, waardoor ze wat stom op het scherm overkomt. Maar verder is de film prima *4/5