• 8.345.928 stemmen

Oorsprong: Frankrijk / Italië / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Nils Gaup

Met onder meer: James Caan, Christopher Lambert en Catherine McCormack

Plot North Star

"Where land is power and revenge is obsession."

De goudkoorts in Alaska op het einde van de negentiende eeuw. In een poging om controle te verwerven over een klein mijnstadje, koopt Sean McLennon elke beschikbare mijnconcessie op. Dit meestal na de dood van de vorige eigenaars, nadat ze onder handen genomen werden door McLennon's hulpjes. Een van de mijnwerkers die geviseerd wordt door McLennon, is de halfbloed Hudson Saanteek. Saanteek slaagt erin om de misdadigers die McLennon ingehuurd had, te ontlopen. Hij keert terug naar de stad om zijn mijnconcessie weer in handen te krijgen en om wraak te nemen.

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Werkelijk alle clichés worden uit de kast gehaald in deze "sneeuw-western", die bar weinig te bieden heeft. > 1.5*

avatar van veron35

veron35

Ik vind dit wel een leuke westerns. Maar goed ik houd zoizo van westerns en ik vind Christopher Lamberd ook niet zo slecht als de meeste mensen. Ik vind deze film wel 4* waard