SpaceCamp (1986)

Alternatieve titel: Ruimte Academie

Avontuur / Familie

geregisseerd door Harry Winer
met Kate Capshaw, Lea Thompson en Kelly Preston

Een groepje scholieren gaat tijdens de zomervakantie op 'space camp'. Ze leren hoe de Space Shuttle te bedienen. Het team dat o.a. bestaat uit een jongen die alleen maar op kamp is gegaan om meisjes te ontmoeten, een aspirant astronaut, en een begeleider die eigenlijk astronaut wilde worden in plaats van voor de klas te staan. Wanneer ze in de shuttle zitten om de motoren te testen, worden ze per ongeluk gelanceerd.

avatar van kniteforce
De film was leuk toen hij uit kwam. in '86. Dus voor velen weer zo'n comming of age film.

zowiezo is 1986 een jaar van erg veel leuke maar ook goede films vindt ik.

avatar van badfans69
Leuke film, alleen als regio1 dvd verkrijgbaar. Met een leuke rol voor Kelly Preston als een 'dom blondje'

ik heb hem op videoband hier liggen, vroeger was het misschien een goeie film maar de dag van vandaag is ie echt nie zo goed

avatar van blurp194
Grappig, maar wel een beetje kinderig. Dat komt vooral door de hoeveelheid suf toeval in het verhaal. Maar toch best leuk, en voor hoe oud de film is eigenlijk best goeie beelden. Verfrissend ook om eens een film te zien waarin de ruimteschepen, mensen en dingen bij gewichtsloosheid netjes volgens de natuurwetten bewegen. Het kan dus wel.

avatar van arno74
Aardige jeugd/familiefilm en eerlijk gezegd lang niet zo slecht als de score op MM doet vermoeden. Leuk en vermakelijk, met hele aardige ruimtebeelden die niet veel onderdoen voor wat tegenwoordig met CGI wordt getoond. Het verhaal is onderhoudend, en men heeft geprobeerd om het plot zo 'geloofwaardig' mogelijk te houden (binnen de context van een komische scifi-jeugdavontuur). Verder duidelijk herkenbaar als een film uit de jaren '80. 3*

avatar van missl
Als kind erg leuk en spannend. Nu een herziening met een nichtje, toch wel kinderlijk. Maar ik stem toch een 'nostalgisch' meer dan gemiddeld. Leuk die kleine Phoenix.