• 8.663.517 stemmen

Releasedatum: 21 juli 1988

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot SpaceCamp

"The stars belong to a new generation."

Een groepje scholieren gaat tijdens de zomervakantie op 'space camp'. Ze leren hoe de Space Shuttle te bedienen. Het team dat o.a. bestaat uit een jongen die alleen maar op kamp is gegaan om meisjes te ontmoeten, een aspirant astronaut, en een begeleider die eigenlijk astronaut wilde worden in plaats van voor de klas te staan. Wanneer ze in de shuttle zitten om de motoren te testen, worden ze per ongeluk gelanceerd.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van kniteforce

kniteforce

De film was leuk toen hij uit kwam. in '86. Dus voor velen weer zo'n comming of age film.

zowiezo is 1986 een jaar van erg veel leuke maar ook goede films vindt ik.

avatar van badfans69

badfans69

Leuke film, alleen als regio1 dvd verkrijgbaar. Met een leuke rol voor Kelly Preston als een 'dom blondje'

avatar van Revolution64

Revolution64

ik heb hem op videoband hier liggen, vroeger was het misschien een goeie film maar de dag van vandaag is ie echt nie zo goed

avatar van blurp194

blurp194

Grappig, maar wel een beetje kinderig. Dat komt vooral door de hoeveelheid suf toeval in het verhaal. Maar toch best leuk, en voor hoe oud de film is eigenlijk best goeie beelden. Verfrissend ook om eens een film te zien waarin de ruimteschepen, mensen en dingen bij gewichtsloosheid netjes volgens de natuurwetten bewegen. Het kan dus wel.

avatar van arno74

arno74

Aardige jeugd/familiefilm en eerlijk gezegd lang niet zo slecht als de score op MM doet vermoeden. Leuk en vermakelijk, met hele aardige ruimtebeelden die niet veel onderdoen voor wat tegenwoordig met CGI wordt getoond. Het verhaal is onderhoudend, en men heeft geprobeerd om het plot zo 'geloofwaardig' mogelijk te houden (binnen de context van een komische scifi-jeugdavontuur). Verder duidelijk herkenbaar als een film uit de jaren '80. 3*

avatar van missl

missl

Als kind erg leuk en spannend. Nu een herziening met een nichtje, toch wel kinderlijk. Maar ik stem toch een 'nostalgisch' meer dan gemiddeld. Leuk die kleine Phoenix.

avatar van rep_robert

rep_robert

Spacecamp is een beetje een rare film. Je moet er maar in mee gaan dat een zooi random kids op een kamp kunnen gaan en allerlei NASA apparatuur mogen testen en gehele simulaties kunnen uitvoeren. Ze worden beoordeeld alsof hun leven ervan af hangt en vervolgens loopt er ook nog een rare robot rond die een eigen willetje heeft.

Het is dus erg moeizaam om in de film te komen, maar het jaren 80 sfeertje en de tweede helft van de film zorgt ervoor dat de boel nog wordt gered. Er komt wat meer actie in en er staan daadwerkelijk dingen op het spel. Nadat je alle ongeloofwaardigheid hebt geaccepteerd blijft er een relatief spannend jeugdavontuur en blijft het altijd leuk om de jonge Kelly Preston te zien. Ook was het geinig om een piepjonge Joaquin Phoenix in een van de hoofdrollen te zien.

Al met al viel deze NASA propaganda rit redelijk uit te zitten, maar is de aanslag op de geloofwaardigheid net wat te groot.

avatar van clubsport

clubsport

Ja inderdaad , de geloofwaardigheid is ver te zoeken maar als feel good avonturenfilm wel een kijkbeurt waard , de beelden in de ruimte aardig en de technische aspecten creatief gedaan .