Pecker (1998)

geregisseerd door John Waters (I)
met Edward Furlong, Christina Ricci en Jean Schertler

Pecker (Furlong) werkt in een sandwichshop in Baltimore en maakt in zijn vrije tijd foto's van zijn bizarre familie. Als een eigenaar van een kunstgalerie in Manhattan de foto's in handen krijgt, wordt Pecker de nieuwste sensatie in de New Yorkse kunstwereld.

ik heb deze ooit es in de sneak gezien. ik vond het een hele vermakelijke film, maar omdat ik er niets meer over hoorde (heeft ie verder nog gedraaid?) was ik de titel vergeten.
nu las ik in de gids het verhaaltje en herkende ik m. leuk, vannacht (01:30 -02:50 uur) komt ie op bbc 2 en ik ga m zeker weer bekijken.
ben benieuwd wat ik er nu van vind en ook wat jullie er van vinden.

avatar van wackyboy
Ik had hem al eerder op t.v. gezien, maar heb gisteravond weer een stukje gekeken.
Ik vond hem redelijk te genieten, nogal gematigd voor een Waters-film, maar daarom niet minder leuk.
Leuke rollen ook van Furlong en Christina Ricci.

neo (crew)
Sympathieke komedie met een leuke rol van Furlong. 3 sterren

avatar van bioscoopzaal
Onderhoudende komedie. Niet erg speciaal, maar ook niet bijster vervelend.

2.5 sterren

avatar van dope
Vreselijke film. Ik heb me vanaf de eerste tot de laatste minuut geërgerd. Een van de meest irritante films die ik ooit gezien heb!

avatar van bisse
Wow wat een zure beoordeling zeg. Ik vind m erg origineel en hij kijkt heerlijk easy weg. Kortom een echte john waters-snack.

avatar van J.S.
Leuke eerste 30 minuten daarna zakt het wat in en is het verhaal niet meer zo boeiend en wordt het verhaaltje wat te cliché.
2.5*.

Een heerlijke film is dit! Lekker luchtig. Gewoon relaxed om naar te kijken! Rustig tempo, goeie muziek.

Gevolg van de sensatie is dat Pecker's familie en vrienden niet erg blij zijn met de ontwikkelingen. Dit wil Pecker helemaal niet en ook hij is dus niet blij met de verschillende gevolgen v/d sensatie.

Bij mij was de overgang van 'mijn foto sensatie heeft ook negatieve gevolgen en dat is niet leuk' naar 'alles is weer prima, zoals ik het graag zie' niet zo duidelijk. Klein minpuntje, zo voelt het.

Ik maak ervan: nu Pecker's familie zijn eigen cafe/thuishaven heeft, kan iedereen doen wat ze zelf willen. Diegene die niet blij zijn met de sensatie en de gevolgen blijven op die manier lekker buiten.

Pecker maakt zijn foto's met simpelweg liefde voor de mensen in zijn omgeving. Niet omdat de mensen in zijn dorp zo bizar zijn. Zo komt het althans bij mij over. Pecker houdt gewoon veel van de mensen om zich heen.
4 sterren!

avatar van jstinissen
heb wel een paar x gelachen wel droge humor

avatar van notorious_kim
vandaag deze film bekeken, een echte komedie vond ik het niet, want ik heb geen enkele keer moeten lachen, maar 't is wel een ontspannend filmpje om naar te kijken.
Een te gekke Christina Ricci!
Het verhaal vond het eerste half uur mijn aandacht en hield het daar, maar nadien begint alles een beetje af te zwakken. Voor een film over fotografie heeft deze film een supersaaie inbeeldzetting.
't Is geen goede, maar ook geen slechte film, goed voor eventjes op te zetten als je aan niets wil denken.

Horrorizer
Aardige komedie, niet bijzonder grappig maar hij keek wel lekker weg.

avatar van Prudh
John Waters... Dat verklaart een hoop. Vreemd, maar geinig filmpje. Soms behoorlijk bizar (positief), maar meestal iets te simpel opgezet, waardoor al die vreemde personages nooit echt memorabel worden. Had meer uitgehaald kunnen worden.

avatar van berghti
Toch wel een paar keer in de lach geschoten, dus wel een voldoende. Dat absurdisme kon ik ook nog wel waarderen.

Pecker staat voor "pik", maar dan heb je het meest controversionele van deze film al gehad. De productie zelf is niet gedurfd (op een close-up van vrouwelijk schaamhaar na), noch scherp of onstuimig. Er zijn enkele grappige momenten (vooral door toedoen van een hyperactieve Lauren Hulsey), echter in het algemeen komt deze komedie nogal kalmpjes (of timide) over. En hoewel menselijk, eigenlijk niet onderhoudend genoeg, dus niet echt goed. Zelfs de homoclub ziet er niet echt gay uit. O ja en de titel Pecker zet je op het verkeerde been, want deze slaat concreet op het pikken van voedsel.