Miss Firecracker (1989)

geregisseerd door Thomas Schlamme
met Holly Hunter, Mary Steenbergen en Tim Robbins

Carnelle doet mee aan de jaarlijkse missverkiezing in haar geboorteplaats Yazoo City, Mississippi. Ze staat bij de mannen bekend als een makkelijk meisje en door te winnen hoopt ze haar zelfvertrouwen te herwinnen én een respectabel burger te worden.

avatar van xangadix
Nu op dvd voor 1 euro bij de Blokker te vinden.

avatar van xangadix
...maar je kunt hem beter laten liggen.

Diesel
Charmante satire met een hilarische rol van Tim Robbins. 3*

Zelfs als de film als satire zou bedoeld zijn, is het toch maar een lichtgewicht met een karikaturale uitbeelding van een miss-verkiezing.
Echt plezierig is hij ook al niet daarvoor is de humor te lomp en wordt perfect aan overacting gedaan.
Mary Steenburgen is een veelzijdige actrice maar zit nu wel in de ondankbare rol van een opgewonden ex-miss.