Shoot the Moon (1982)

geregisseerd door Alan Parker
met Albert Finney, Diane Keaton en Karen Allen

Wanneer het huwelijk na 15 jaar op de klippen loopt, blijven de man, vrouw en de 4 kinderen in wanhoop achter. Elk van hen probeert op zijn eigen manier een nieuwe toekomst te vinden, maar blijft aan elkaar verbonden.

Adrenal
Geen slechte film. Vooral het begin was veelbelovend, maar na verloop van tijd leek het alsof de film niet goed wist waar hij naartoe wou en wordt hij saai. Het einde is op het eerste gezicht wel onbevredigend maar als je er verder over nadenkt is het niet slecht. Die kinderen waren ook erg grappig, vooral die kleinste dan. Diane Keaton en Albert Finney acteren wel heel erg goed.

Adrenal schreef:
Geen slechte film. .

dit is een understatement. Prachtfilm! Ik denk dat menig acteur eens even in de leer moet bij deze grootmeesters. En dan nog gaan ze het afleggen

Emotioneel drama over een gezin met vier dochters waarbij de man en vrouw gaan scheiden. De fim kent de nodige cliches (stukgooien van servies en nieuwe vriend/vriendin), en is ook wat aan de lange kant. Ook is de film nogal fragmentarisch en staan de karakters vooral in dienst van het verhaal. Maar de scenes op zich zijn erg sterk. Goed geschreven en ook bijzonder goed geacteerd. En hierdoor blijft de film boeien tot het eind.

avatar van Mescaline
Sterke drama film met een hoop acteer geweld, zelfs de rol van de kinderen kwam erg natuurlijk over.
Shoot the Moon is een no nonsense drama en is best zwaar kijk voer. De opbouwende spanning tussen de personages is de hele tijd voelbaar en steeds als je denkt dat het wat rustiger wordt spelen de emoties weer hoog op.
Het einde zag ik echt totaal niet aankomen, hij leek zo vredig weg te willen rijden.

Misschien is het einde wat te abrupt, maar aan de andere kant hoeft de film niet kant en klaar op een bordje te liggen.
Het enige minpunt vond ik de muziek, vaak het zelfde en het zorgde voor weinig meer waarde.

Diane Keaton vond ik al geweldig door haar rollen in Woody Allen films, maar Shoot the Moon mag zich ook zeker tussen haar beste rollen mengen