Looking for Comedy in the Muslim World (2005)

geregisseerd door Albert Brooks
met Albert Brooks, Sheetal Sheth en John Carroll Lynch

In een poging de moslimlanden wat beter te doorgronden probeert de Amerikaanse regering te weten te komen wat moslims grappig vinden. Hiervoor sturen zij komiek Albert Brooks naar India en Pakistan. Brooks, vergezeld door zijn assistent en twee overheidsdienaren, reist van podium in New Delhi naar de Taj Mahal en andere locaties om zijn taak te vervullen.

avatar van pascal83
Officiële site (met trailer):

Kan best leuk worden.

avatar van raymon
denk het ook maar ik ga er niet naar toe als hij in de bios komt, dat is weer te veel gevraagd

Één ding is zeker, ze houden niet van striptekeningen

avatar van YuLaw16
Dit lijkt me best een goede film, zeker rond deze tijd!

Ik heb deze film net gezien,

en deze film is echt niks.

de verhaal lijn is wel ok,

Albert Brooks acteert gewoon slecht

geen leuk einde (de film stopt gewoon in 1 klap)

en de film is gewoon SAAI

dit is echt geen aanrader en ik heb er spijt van dat ik deze film heb gekeken terwijl ik running scared of lucky number slevin had kunnen kijken (wat ik nu ga doen)

maar mensen, aub verspil geen tijd door deze film te gaan kijken

0.5 sterren

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Jammer dat dit tot nu toe de laatste film is waar Brooks zelf de regie in handen had, de film draait vooral veel om de kurk droge humor van Brooks en de leuke mis communicaties tussen verschillende culturen.
Zelf persoonlijk denk ik niet dat dit een goede begin film is als je nog niet weet wat je van Brooks kan verwachten, de echte liefhebbers van zijn soort humor en dialogen zijn in ieder geval niet teleurgesteld.

Deze viel me ook heel erg mee, er zaten genoeg leuke momenten in. Het begon wat traag maar eenmaal op dreef met een grappige verhaallijn op de achtergrond, was de aftiteling helaas iets te snel in zicht en heb ik dus ook wel 3.5* over voor deze boven gemiddelde komedie