Down Argentine Way (1940)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Irving Cummings
met Don Ameche, Betty Grable en Carmen Miranda

Ricardo Quintana (Don Ameche) is de charmante zoon van de minder charmante Argentijnse paardenfokker Don Diego Quintana (Henry Stephenson). Glenda Crawford (Betty Grable) is een rijke Amerikaanse erfgename, die als hobby paarden verzamelen heeft. Zij valt voor de knappe Ricardo, maar de twee geliefden worden door een familievete van elkaar gescheiden. Zal het hen lukken om alle hindernissen en misverstanden uit de weg ruimen en de kloof tussen hen te overbruggen?

De film vertoont alle kenmerken van een hapsnap gemaakt vluggertje. Het verhaal past met gemak op de achterkant van een bierviltje en het wordt te pas en te onpas onderbroken voor een paar niet al te beste muzikale nummers, o.a. van de wandelende fruitmand Carmen Miranda, die toentertijd om mij onduidelijke redenen ongekend populair was in Amerika. Betty Grable en Don Ameche proberen er nog wat van te maken, maar zijn kansloos gezien het waardeloze materiaal waarmee ze moeten werken. Misschien iets voor liefhebbers van paarden(sport), maar zelfs dat betwijfel ik.

Dick2008
Ze was vernieuwend staat hier Carmen Miranda - Wikipedia - nl.wikipedia.org. Naar ik vermoed was er niemand eerder die met deze vertoning op het witte doek was verschenen.

Dick2008 schreef:

Een "vertoning" is het zeker en dat bedoel ik niet als compliment.