Huutajat - Screaming Men (2003)

Alternatieve titel: Screaming Men

Finland / Denemarken
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Mika Ronkainen
met Markku Alatalo, Antti Annunen en Esko Hiltunen

Maak kennis met het Finse Gillende Mannenkoor, hoe ze zich vrij vertaald graag laten noemen, onder leiding van dirigent Petri Sirviö. In deze documentaire volgt de camera dit unieke koor tijdens hun tournee in Japan en Frankrijk waar ze steeds op succes konden rekenen. Niet enkel het succes komt in beeld maar ook de confrontaties met de plaatselijke overheden die al dat geroep en getier maar niks vinden. Op gegeven ogenblik is er zelf een discussie rond het brengen van een eigen geschreeuwde versie van La Marseillaise .