Confessions of a Sociopathic Social Climber (2005)

Alternatieve titel: Confessions of a Social Climber

geregisseerd door Dana Lustig
met Jennifer Love Hewitt, Colin Ferguson en Natassia Malthe

Voor Katya Livingston loopt het leven op rolletjes. Ze heeft een succesvolle baan in de reclamewereld en geniet van het snelle leven vol feestjes en 'casual sex'. Haar plaats op de sociale ladder is alles voor haar en wanneer ze niet wordt uitgenodigd voor het belangrijkste feest van het jaar, probeert ze wanhopig toch een uitnodiging te bemachtigen. Helaas voor Katya heeft ze door haar seksuele uitspattingen invloedrijke vijanden gemaakt binnen de vrouwelijke elite. Dove Greenstein, de vrouw die haar kersverse echtgenoot tijdens de bruiloft betrapte onder Katya's rokken, is vastbesloten Katya niet tot het feest toe te laten. Wanneer Katya dan ook nog eens ruzie krijgt met de belastingdienst, haar baan verliest en financieel aan de grond zit, wordt het tijd voor drastische maatregelen. Dan ontmoet ze de man van haar dromen. Hij heeft wel een uitnodiging voor het feest...

Het blijft een leuke meid, maar ik kon totaal mijn aandacht er niet bij houden, trage en niet grappige film helaas. Ik kraak niet graag films af, maar het komt er nu dicht bij. Heb hem na 70 min ook maar afgezet.

1,5 Ster

Filmpje om in het bejaardehuis te draaien

ik vond de film echt super haha ! ik vond hem echt heel leuk !

Totaal niet om kunnen lachen. Wat een draak van een film

wel grappig, feel good, meer niet

Wat een zielig stuk zeg, pff. 0,5 ster voor de moeite, en dan ben ik nog gul. Had niet verwacht dat JLH zo kon zinken....

Vreselijke film, dat ik hier ooit mijn tijd aan verspilt hebt.

hele leuke film!!
dikke 5

Nogal een saai begin...
Kon er maar moeilijk m'n aandacht bijhouden
Tt die quasi-nonchalante... gast er aan kwam. WOW hij zag er zoo perfect uit...
Vooral haar bekentenis over haar niet perfect zijn was heel mooi maar voor de rest nogal gewoontjes...

avatar van Lady_Movie
wat jullie ook allemaal zeggen.
deze film is fantastisch!!

echt heel leuk om je vrijdagavond mee te vullen.
heel goed geacteerd door Jennifer love hewitt

een 5.0

Lad
Ik wil deze film alleen al bekijken dankzij JLH, hoe heet is die meid!

Maaryee
Net gekeken en hij heeft me totaal niet geboeid. JLH acteerde slecht, net als de meeste andere acteurs, het verhaal was opzich leuk maar erg slecht uitgewerkt en de humor was ver te zoeken..
De film keek verder wel makkelijk weg, al moest ik soms wel even mijn best doen om mijn aandacht erbij te houden.

avatar van thunderball
Waardeloos prul en niet leuke comedy.

Hoofdkarakter is irritant, onsympathiek en wordt overdreven gespeeld. Feitelijk kon je dit al gedeeltelijk opmaken uit de beelden bij de begintitels.

Goed, Hewit is lekker om naar te kijken, maar dat is dan ook het ENIGE possitieve aan de hele film en uiteraard niet genoeg om 'm te redden.

De hele film is al erg vervelend, maar het ongeloofelijke cliche einde is weer zooo makkelijk gekozen, dat het geheel er alleen maar NOG slechter van wordt.

Wellicht leuk voor meiden tot vijftien jaar, maar verder een flinke zeeperd en niet het bekijken waard.

Meer dan 1 ster kan ik hier niet voor geven en dat is waarschijnlijk nog te veel.

avatar van Xen0n
Qua komedie zat er inderdaad heel weinig in, ik heb niet kunnen lachen maar ok. Soms een glimlach op het gezicht kan soms al genoeg zijn om toch een leuke film te zijn.

Maar dan ook nog het verhaal... Welk verhaal!? Dat was er dus eigenlijk niet, het ging nergens over. Meer zoiets van "Een dag uit het leven van" geen begin en geen eind.

Heel jammer is dat, zelfs al had het een cliche verhaaltje geweest had de film al hoger gescoord.

En wat ziet Hewit er dan toch goed uit. Groot pluspunt wat mij betreft(houd de aandacht erbij)

Als de regisseur beter zijn werk had gedaan kan zo'n film nog best wellis wat worden eigenlijk... Jammer...

avatar van Aapje81
Hele slechte film.

Vooraf had ik me er niets van voorgesteld maar dat Hewitt zo ver was afgezakt had ik niet gedacht. Alles aan deze film is eigenlijk vervelend en vooral het personage van Hewitt blinkt daarin uit. Op zich hoeft dat niet erg te zijn maar de uitvoering is dan ook nog eens beneden peil en dat gaat toch wel zeer ten koste van het kijkplezier.

Wat mij betreft is het acteerniveau van Hewitt afgezakt naar softporno niveau en gezien haar looks zou ze daar nog het beste in passen. Dit is in ieder geval zonde van de tijd.

avatar van m1701
Tja weet niet zo goed wat ik van deze film moet vinden.
Het verhaal op zicht is best aardig
maar Love Hewitt speelt zoooo ontzettend irritant en haar
gezichtsuitdrukkingen zijn nog erger helaas.
Voor de film zelf 2,5*

avatar van Friday the 13 th
Hele leuke film. Is een made for TV movie en zo ziet hij er bij momenten echt wel uit. Dat neemt niet weg dat hij heel lekker weg kijkt. Bovendien is Jennifer Love Hewitt gewoon geweldig om bezig te zien.

De grappen liggen er niet dik op, het is dus niet constant lachen geblazen, maar je blijft wel met een fijn gevoel naar de film kijken. Er komen regelmatig wel leuke one-liners of dialogen voorbij. Ook de verschillende feestjes met haar friends zijn leuk om te zien.

Confessions of a Sociopathic Social Climber, de titel alleen al, klinkt als de zoveelste in het rijtje. En ja, dat is hij ook. Het einde is cliché, eigenlijk de hele film, maar hij moet zeker niet onderdoen voor soortgenoten die ook met "Confessions of..." beginnen. Iemand die wat logisch nadenkt weet wel wat je met zo een film in huis haalt en waar je je kan aan verwachten. Die verwachtingen werden volledig waar gemaakt, ik heb mij er prima mee kunnen vermaken.

avatar van aburex
Jennifer zou beter in haar reeks verder spelen (Ghost Whisperer). Soms wel leuk, maar over het algemeen een beetje tegenvallen.

avatar van Peterke!
Ik vind het een geweldige film. Jennifer acteert geweldig en ziet er geweldig uit. Maar daar is ze ook mijn favoriete actrice EVER voor he.