Cheon Gun (2005)

Zuid-Korea
Actie

geregisseerd door Joon-ki Min
met Jeong-min Hwang, Byeong-chun Kim en Seung-cheol Kim

Noord- en Zuid-Korea besluiten gezamenlijk een nucleaire wapenkop over te dragen aan de Verenigde Staten. Alleen de Noord-Koreaanse Generaal Kang Min Gil (Kim Seung Woo) heeft andere plannen en steelt met behulp van zijn mannen deze wapenkop. Tijdens de vluchtpoging verschijnt er een mysterieuze meteoriet aan de hemel en in een oogwenk treffen ze zichzelf aan in een gevecht tussen barbaren en dorpelingen in het 16e eeuwse Korea.

avatar van vranque
Niet hoogstaand, maar toch en vermakelijke film. Acteerwerk was een beetje teleurstellend maar haalt wel het nivo van de gemiddelde koreaanse film (uitgezonderd die van kim ki duk, dat is bovengemiddeld).
Heeft wel iets weg van Save the Green Planet qua joligheid.
Een paar scenes hebben mij aangenaam verrast waardoor ik deze film een zuinige twee sterren wil geven.

avatar van stalinorgel
Ik had er niks van verwacht maar na de eerste keer kijken, was ik een bescheiden fan. Nu na de 4e keer staat hij inmiddels toch wel in mijn lijstje favoriete b-films.

Historische Aziatische knokfilm meets Back To The Future. wat wil je nog meer!