At Kende Sandheden (2002)

Alternatieve titel: Facing the Truth

Denemarken

geregisseerd door Nils Malmros
met Jens Albinus, Sofie Deplace Jørgensen en Mette Kolding

Dr. Malmros (Jens Albinus) is een van de allerbeste chirurgen, hij is vermaard om zijn stabiele hand en snelle werkwijze. Daardoor heeft hij zich ook op kinderchirurgie toegespitst. Dan wordt er een jongen binnengebracht met een hersenbloeding, hij spuit contrastvloeistof in hem en het wordt een geslaagde operatie. Maar hij worstelt enorm met het feit dat die contrastvloeistof kankerverwekkend is. Over een aantal jaren zal de jongen bijna zeker aan leverkanker overlijden. Kan hij wel zo doorgaan.

FisherKing
Film won op een aantal festivals.

damon
en aan de poster te zien heeft het vele goede reviews/sterren (en hartjes) gekregen

FisherKing
Een 8.0 op IMDB is ook niet misselijk.

DVD is hier te verkrijgen.