• 8.485.780 stemmen

Bulldog Drummond at Bay (1937)

Mystery | 59 minuten

Genre: Mystery

Geregisseerd door: Norman Lee

Met onder meer: John Lodge, Dorothy Mackaill en Victor Jory

IMDb beoordeling: 5,8 (384)

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Bulldog Drummond at Bay

Buitenlandse geheimagenten - geleid door de kwaadaardige Kalinsky - gebruiken foltering, ontvoering en moord om hun plan uit te voeren; een wereld creëren van chaos. Onder de naam "The Key Club" ontvoert de groep Caldwell, de ontwerper van een geheim geavanceerd vliegtuig dat wapens heeft om aan massavernietiging te doen. Nu de nationale veiligheid bedreigd wordt, begint Captain Hugh 'Bulldog' Drummond zijn onderzoek. Gealarmeerd door zijn bevindingen stuurt Kalinsky de mooie Doris op pad om Drummond te stoppen.

image

Hugh "Bulldog" Drummond

Doris Thompson

Algy Longworth

Ivan Kalinsky

Major Grayson

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Bulldog Drummond krijgt in deze aflevering van de populaire reeks te maken met een bende criminelen die een ontwerper van een gevechtsvliegtuig ontvoeren en de wereld in gevaar gaan brengen.

Ik hou van dit soort oude misdaad-films en vandaar ook een hoge score!

Laatste film van de populaire actrice Dorothy Mackaill ,die na deze film het acteren voor gezien hield en met haar verdiende geld de rest van haar lange leven in comfort in Hawaii doorbracht.

Ze speelde nog wel ,vele jaren later, een kleine rol in twee afleveringen van de TV-serie “Hawaii Five-O”.

De personage “Algy”(gespeeld door Claud Allister) wordt niet door alle filmliefhebbers gewaardeerd,ik vond hem zo nu en dan erg melig en grappig.