The Perils of Pauline (1914)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Louis J. Gasnier en Donald MacKenzie
met Pearl White, Crane Wilbur en Paul Panzer

Pauline (Pearl White) is erfgenaam van een groot fortuin. Als echter iets met Pauline gebeurt, dan zal de hele erfenis toekomen aan de advocaat van de familie, namelijk de 'trouwe en betrouwbare huisvriend' Raymond Owen (Paul Panzer). Owen, die het geld niet snel genoeg in zijn bezit kan hebben, bedenkt ontelbare situaties om de goedgelovige Pauline uit de weg te ruimen. Tot haar geluk is telkens nog Harry Marvin (Crane Wilbur) op tijd per plekke om haar te helpen.

avatar van moviefreak#1
Enorm onderhoudende serial. Blijkbaar een superhit in de jaren'10 en '20. De originele serie van 20 afleveringen is voor zover bekend vergaan, wat nog wel is overgebleven is de verkorte versie van 9 "Perils" die in Europa heeft gedraaid. Leuk om op te merken is ook dat er zelfs in 1914 al volop gebruik werd gemaakt van cliffhangers, dit om de bezoekers ook de volgende week weer de bioscopen in te lokken.