The Wendell Baker Story (2005)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andrew Wilson en Luke Wilson
met Luke Wilson, Owen Wilson en Eva Mendes

Wendell Baker is een wat ongelukkige, maar goedhartige ex-gevangene, die wanneer hij vrijkomt op zoek gaat naar een baan. Hij komt terecht in een bejaardenhuis en wordt al snel goede maatjes met enkele van de oudjes. Via hen probeert Wendell tevens zijn ex-vriendin weer terug te krijgen en hij helpt de bewoners van het bejaardenhuis in hun strijd tegen de corruptie in hun instelling.

Helaas, ik had meer verwacht van deze film. Aangezien de grote cast. Er zitten opzich wel grappige stukjes in bijv wanneer die opa's die chicks zitten te versieren. Maar verder valt ie tegen. 1*

avatar van Skuller
ja..ook ik moet helaas zeggen dat de film me tegen is gevallen. had er ook meer van verwacht.weet niet goed welke kant ze nou opwillen met deze film,soms serieus,en weer grappig.beetje te weinig vaart,en het einde vond ik afgerafeld. Grote licht punt is dat de altijd mooie Eva Mendes mee speelt in deze film,alleen daarom krijgt hij een 4

Luke Wilson moet nog een hoop leren.
De film waaraan het aan de acteurs over het algemeen niet ligt, heeft vooral last van een slechte screenplay. De acteer prestaties waren allemaal wel voldoende, al was Owen Wilson als "bad" guy niet om aan te zien. Eva Mendez speelde haar rol zo goed dat je meer sympatie voor haar krijg dan voor Wendell Baker.
Het verhaal is daarentegen soms snel en af en toe te makkelijk. Na het zien van de film is het gevoel eigenlijk dat het een langzame film was, omdat er toch niet heel veel is gebeurd. Het grootste probleem ligt vooral in het goed neerzetten van belangrijke scénes. Deze werden vaak afgeraffeld of niet genoeg uitgediept.
Kortom: het was een goed hersenloze komedie/romantiek. Maar voor komedie betreft was het met deze cast ver beneden de maat. 2.5*

Ben na 3 kwartier in slaap gevallen en werd pas wakker toen de film af was maar heb hem vervolgens weer gekeken maar vond hem niet zo bijzonder. Het verhaal had vele leukere wendingen kunnen hebben. De humor was ook wat aan de slappe hand. Vond Owen wilson niet erg sterk in zijn rol... vooral dat baardje..
maar goed doe maar *magere 3

avatar van james_cameron
Middelmatige tragikomedie, met een goede cast en mooi camerawerk maar helaas ook met een matig script en een te laag tempo. Rake dialogen worden afgewisseld door flauwiteiten en onbenulligheden. Jammer, want met wat meer inspiratie had het nog wel iets kunnen worden. Qua sfeer heeft het wel iets weg van de films van Wes Anderson, maar dan zonder de kwaliteit. Will Ferrell verschijnt een paar keer maar staat niet op de credits.

damon
ik heb um na 5 minuten uitgezet
echt rotzooi....
misschien dat ik niet mag oordelen over de film, maar ik raad je op basis van de eerste 5 minuten aan om dit NIET te bekijken.....

The Wendell Baker Story - Why not call him NOT FUNNY!

Ik vond het wel een redelijke film. Maar had inderdaad ook wat meer van verwacht. Ben wel fan van de Wilson broeders, maar deze rollen vielen een beetje tegen. Had wat meer mogen gebeuren en wat leuker uitgewerkt kunnen worden.

het begon echt heel leuk, maar na de gevangenis was er geen zak meer aan met die oudjes erbij. 3*

avatar van V
V
damon schreef:

The Wendell Baker Story - Why not call him NOT FUNNY!

Dit is zeker de essentie van dit gedrocht. Had er nog nooit van gehoord, maar met de gebroeders Wilson kan het niet vreselijk worden. Dat was mijn gedachte toen ik in de videotheek stond.

De film is niet grappig, de film is niet romantisch. De film is wel heel erg slecht. Het verhaal is te debiel voor woorden, wat helemaal niet erg hoeft te zijn. In een hilarische komedie mag het van mij zo absurd mogelijk. Helaas voor de Wilsons is dit verre van grappig en neemt de film zich veel te serieus. Die irritante, slaapverwekkende moraal wordt je de gehele film door de strot geperst. 1*

Op de DVD-hoes staat trouwens Eva Mendes ( ) heel groot afgebeeld met bijgaande tekst: Eva Mendes na Hitch weer in een topkomedie. Stelletje ratten, ze heeft gewoon een bijrol.

Ik wou net hetzelfde zeggen over Mendes, beste V.

Al zijn er hier en daar wat gaten, op de dag dat ik hem zag vond ik hem helemaal niet zo slecht. 3*, maar niet voor herhaling vatbaar.

Wat zonde zeg, met zo'n prachtcast (2x wilson en zelfs nog een klein rolletje voor will ferell) had ik er meer van verwacht, sterker nog dit setje behoort tot mijn favorieten. het verhaal (luke wilson) is bagger, (en toen en toen en toen) er is gewoon geen samenhang tussen de gebeurtenissen. misschien was ik iets positiever geweest als ik niet van tevoren al die negatieve reacties had gelezen, kortom LEES DIT NIET!!

Een hele matige film die in mijn ogen niet meer waard is den 2*.

Ik zal hem niet snel nog eens bekijken maar vermakelijk vond ik deze film wel. Een typische film waarvan er 13 in een dozijn gaan. Een beetje slap niet al te geloofwaardig verhaaltje, maar dat laatste mag van mij in dit soort films.
Het is een typische feelgood movie dus dat het uiteindelijk goed afloopt kun je op je klompen aanvoelen. Al wordt de film op dit punt nogal afgeraffeld.
Maar zoals gezegd; ik heb me er wel mee geamuseerd, niet meer en niet minder. daarom geef ik hem drie sterren.

avatar van soom
Nou, vooruit, het was wel aardig voor een voldoende, die vooral gehaald wordt door het werk van Eva en Luke, en het bij vlagen vermakelijke verhaaltje. Hier en daar ergerde ik me een beetje aan McTeague, en Owen Wilson mag ik dan erg leuk hebben gevonden, maar ik krijg op den duur iets tegen de types die hij neerzet. Van mij mag hij wel weer in een actiefilm als Anaconda spelen.

Aardig.

Luke Wilson speelt erg ingetogen. Qua stem hoor je er af en toe wat van Owen Wilson in, maar als acteur toch een andere gedaante.

Film is bij momenten best grappig, verhaal is alleen iets droger en serieuzer. Vond ik eigenlijk niet zo erg, geeft de film toch weer een beetje een eigen sfeertje mee.

Beetje jammer dat het qua regie een beetje tegenviel, hoewel er in de tweede helft van de film toch iets mooiere scenes zaten.

Leuk tussendoortje in ieder geval, die twee "compadre" oudjes zijn best grappig, Luke Wilson speelt z'n rol sterk, apart om Owen Wilson een keer in een bad guy rol te zien, verder leuk warm maar droog sfeertje.

avatar van Katharina
Schattige film !

avatar van Najade
Wat een saaie film! Ik kreeg de hele tijd het gevoel dat ik stukken in de film miste. Zit geen vlotte cohorente opbouw in de film. Ik heb het met moeite uitgekeken.

avatar van brielen
Ik vond dit een sympathieke, vriendelijk en charmant filmpje. Geen film om prijzen mee te winnen maar één die zich met veel plezier laat bekijken. 3.

avatar van DonOswaldo
Matig, hak-op-de-tak, geforceerd filmpje waar de vaart er niet helemaal in zit. Jammer van de cast, hoopte toch echt op wat meer.

vond dit best een leuke film, juist meer dan ik er van verwachte. miss moet je soms ook ma zo min mogelijk verwachten he? maar vond hem echt leuk, 2 grappige oudjes en gewoon wel een leuk verhaal. sommige dingen hadden wat uitgebreider gemogen ma ag. 4.0 van mij.

avatar van moviemafketel
Verrassend leuke film. Niet dat er nou echt veel te lachen valt maar ik vond de hele sfeer waarin het zich afspeelt mooi en ontspannend. Misschien als er echt een Drama van was gemaakt dat je dan echt zo'n top 250film had kunnen krijgen. Dan uiteraard wel met andere acteurs dan de Wilson-brothers.
De mooie Mendes blijft een lust voor het oog, wat een sexappeal heeft die vrouw toch. De oudjes doen het allemaal goed in hun rol. Blijft leuk om een film te gaan kijken waar je van te voren echt nog nooit hebt gehoord. Dan kom je soms positieve verassingen tegen.

Dick2008
Bijzonder matige film. Ik heb toch al niet zo hoge pet op van Owen Wilson, en Eddie Griffith is ook niet bepaald leuk, wat zetten die twee, slechte rollen neer. Maar Eva Mendes overtuigt ook niet echt. Na een matige start dacht ik in het bejaardenhuis zal het dan wel beter worden, maar nee hoor. Het geheel wordt nog enigszins genietbaar door Luke Wilson. Maar toch allemaal erg magertjes, zeker voor een komedie. 2.0