Conquest (1937)

Alternatieve titel: Marie Walewska

Drama / Romantiek

geregisseerd door Clarence Brown
met Greta Garbo, Charles Boyer en Reginald Owen

In 1807 brengt Napoleon een bezoek aan Polen. Daar ontmoet hij Gravin Walewska. Later brengt zij een bezoek aan Napoleon en heeft een geheime verhouding met hem. Als haar echtgenoot erachter komt wil hij van haar scheiden. Dan wordt Gravin Walewska de maitresse van Napoleon.

avatar van Jean Rene
Behoorlijk saaie kostuumfilm. Destijds met een enorm budget gemaakt, en het resultaat was een flinke verliespost.
De film begint redelijk interessant maar naarmate de film vordert wordt het steeds slaapwekkender. De tweede helft is echt om bij in slaap te vallen. Oninteressant afgezaagd verhaal zonder boeiende of dramatische ontwikkelingen. En het duurt allemaal veel te lang. Het enige interessante is de aanwezigheid van Greta Garbo, maar ze kan de film niet redden.