Chronique des Années de Braise (1975)

Alternatieve titels: Chronicle of the Years of Fire | Chronicle of the Years of Ember

1 stem

Algerije
Drama / Oorlog

geregisseerd door Mohammed Lakhdar-Hamina
met Yorgo Voyagis, Mohammed Lakhdar-Hamina en Leila Shenna

Achmed en zijn familie worden gedwongen hun plattelandsdorp te verlaten op zoek naar water. Ze komen in de grote stad terecht. In de periode dat Achmed zich probeert aan te passen aan het stadsleven wordt hij gedwongen mee te vechten met een Algerijnse legereenheid in de Tweede Wereldoorlog. Als Achmed een aantal jaren later terugkeert, ziet hij dat de Franse overheersing op zijn land alleen maar groter is geworden. Achmed voegt zich bij het almaar groeiende verzet tegen het kolonialisme.