Rocket Gibraltar (1988)

geregisseerd door Daniel Petrie
met Burt Lancaster, Suzy Amis en Macaulay Culkin

Levi Rockwell is een 77-jarige patriarch die zijn kinderen en kleinkinderen op bezoek krijgt voor zijn verjaardag. Hij brengt zijn dagen door met het overdenken van zijn leven. Het bezoek is van uiteenlopende pluimage, van mannenverslindster en dochter Aggie tot zijn schoonzoon Dwayne, een stand-up comedian die niet grappig is. Levi weet de aandacht te trekken van de kinderen door het verhaal te vertellen dat de Vikingen geloofden dat een man onsterfelijk werd wanneer zijn dode lichaam op een zeewaardig schip wordt gelegd en in brand wordt gestoken.