ad

Western | 55 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Robert N. Bradbury

Met onder meer: John Wayne, Polly Ann Young en Anita Campillo

IMDb beoordeling: 5,2 (991)

Over The Man from Utah

"FRAMED BY A GANG of Murderig Thieves!"

Marshal stuurt John Weston naar een rodeo om te zien of kan hij te weten komen wie de rodeo ruiters doodt die op het punt staan het prijsgeld te winnen. Barton heeft de rodeo georganiseerd en is van plan om met al prijsgeld weg te gaan dat door de stadslui beschikbaar wordt gesteld. Wanneer het blijkt dat Weston de ruiter van Barton zal verslaan, geeft hij zijn mensen opdracht het zelfde lot voor hem voorbereiden dat de andere ruiters overkwam.

image

John Weston

Marjorie Carter

Marshal George Higgins

Spike Barton (as Edward Peil)

Cheyenne Kent

Nevada Sheriff

avatar van Metalfist

Metalfist

Men eerste John Wayne film van de Western Collection die ik gekcoht heb voor 7€, was wel leuk filmpje voor een keer 3.0*

Morgen kijken we is naar de 2 andere

avatar van 606

erg leuk filmpje en verhaal was ook leuk

john deed het niet slecht

3,5 ster

avatar van Barfly

Barfly

Redelijk wat tijd van de toch al korte film wordt gevuld met (originele) beelden van een rodeo-festijn.

De film eindigt op precies dezelfde wijze als de voorgaande films van John Wayne ism. the Lone Star Productions.

Weinig origineel en een uiterst dun verhaaltje

avatar van Justinw

Justinw

Wat mindere Lone Star,

Ben het grotendeels eens met Barfly. We zien veel originele beelden van een echte Rodeo, zo zien we wel 5 min van de film hetzelfde shot van een juichend publiek.

Deze beelden zijn ook nog afgespeelt met een snelheid die 3x zo snel is al het origineel is.

John Wayne is John. Een paar schietpartijtjes en een standaard Lone Star achtervolging.

En ja het trouwen is er ook weer.

Steekt niet uit boven de andere Lone Stars.

Toch is het prima weg te kijken, maar nergens word het bijzonder.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Matige western.

Het verhaal is zoals de andere films in de Lone Star reeks nogal voorspelbaar en simpel te volgen. De overige bekende ingrediënten zijn ook weer aanwezig: een leuke achtervolging, John Wayne die de zaak weer met gemak oplost, John Wayne die een vrouw vindt,...

Leuk aan deze film vond ik de scène waarin John Wayne de overval op de postkoets verhindert. Deze scène was toch redelijk spectaculair voor die tijd en was redelijk goed in beeld gebracht. Verder was er eigenlijk niet veel bijzonders aan de film.

avatar van Devoo

Devoo

Hoewel de korte speelduur van 52 minuten, vond ik het toch een enorm langdradige film. De film had lange, nutteloze scenes en voelde eigenlijk de hele rit door saai. Het acteerwerk was ook ferm ondermaats.

Een tegenvallende Western met John Wayne in de hoofdrol.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Het gebruikelijke werk, met volgens mij iets minder romantiek en iets meer natuurschoon, en extra actie in de vorm van de rodeo en fraaie stunts, gelukkig gezien in een "kale" filmprint zonder toegevoegde synthesizerscore. Mooi ook om in de aan de rodeo voorafgaande parade Indianen in authentieke klederdracht mee te zien rijden (hoewel, authentiek, een gebruiker van de IMBd-message-boards heeft daarbij een polshorloge in de zon zien schitteren, maar mijn Weton-Wesgram-kopie is niet scherp genoeg om dat te onderscheiden). Halve ster extra voor het lullige knipbeursje waarin Wayne zijn muntgeld blijkt te bewaren. "No-siree-Bob!"

avatar van mjk87

mjk87

Pure camp natuurlijk, deze producties van Lone Star, met ineens weederom een bruiloft op het eind. Matig acteerwerk, alleen maar plotvoortgang zonder uitdieping en allemaal weinig bijzonder geschoten. Maar de rodeo die een tijd lang duurt geeft deze film net wat meer kijkwaarde en plezier dan veel van dit soort andere films. 2,0*.