The Roman Spring of Mrs. Stone (1961)

Alternatieve titel: The Widow and the Gigolo

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door José Quintero
met Vivien Leigh, Warren Beatty en Lotte Lenya

De critici en het publiek zijn van mening dat Karen Stone, aangezien zij de 50 nadert, te oud is voor haar rol die ze op het punt staat aan te nemen in een stuk op Broadway. Haar echtgenoot, een zakenman, 20 jaar ouder, neemt haar mee op een vakantie naar Rome, aangezien zijn gezondheid slecht is. Hij sterft aan een fatale hartaanval op het vliegtuig. Mevr. Stone blijft in Rome. Zij huurt er een prachtige flat met een uitzicht op de zeven heuvels. Vervolgens stelt een zekere barones haar voor aan een jonge, knappe man, Paolo..