The Buccaneer (1938)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Cecil B. DeMille
met Fredric March, Franciska Gaal en Akim Tamiroff

1812, het is oorlog tussen de Britten en Amerika. De Britten trachten New Orleans te veroveren, maar ze hebben geen rekening gehouden met piraat Jean Lafitte die in deze stad verblijft. Lafitte, loyaal aan Amerika, tracht duidelijk te maken aan welke kant hij wil strijden, terwijl hij ondertussen zowel de adellijke Annette de Remy als het mooie meisje Gretchen het hof maakt.

Ik ben dus de eerste die dit oudje van Cecil B. DeMille heb mogen aanschouwen en ik moet bekennen dat de cast me niet altijd kon overtuigen vooral Fredric March als Jean Lafitte vond ik zeer matig ik heb trouwens altijd wat tegen die man gehad en vooral als Held komt hij niet uit de verf en mist de uitstraling. Wel leuk vond ik de onbekende Hongaarse Franciska Gaal als De Nederlandse Gretchen die er op z'n tijd ook nog Nederlande woorden uitgooid ook het hondje die ze letterlijk Vagebond noemt is schattig. De rest van de cast is wel ok met rollen van
Walter Brennan, Akim Tamiroff, Anthony Quinn, en Beulah Bondi. Al met al redelijke avonturenfilm.