Two-Faced Woman (1941)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George Cukor
met Greta Garbo, Melvyn Douglas en Constance Bennett

Het verhaal van een ski-instructrice, die een zakenman ontmoet met wie ze een verhouding begint. Maar al gauw vertrekt hij voor zaken naar New York en ze krijgt het vermoeden dat hij haar ontrouw is. Dan besluit ze om hem op te gaan zoeken in New York en zich voor te doen als haar (niet bestaande) verleidelijke tweelingzus, om hem zodoende opnieuw te verleiden.

avatar van Jean Rene
Dit was Garbo's laatste film die destijds geen succes was en die er toe heeft bijgedragen dat ze stopte met filmen - op 36 jarige leeftijd. Hoe dan ook, deze film is zeer amusant om naar te kijken, af en toe erg komisch en Garbo blijft fascinerend, in welke film ze ook speelt, evenals in Ninotchka hier weer samen met Melvyn Douglas. Ook het feit dat dit haar laatste film was maakt de film extra interessant. Een aanrader.

avatar van Jean Rene
Correctie : "Two-faced woman" was destijds een redelijk succes, zowel in Amerika als vlak na de oorlog in Europa. Maar in Amerika werd de film volledig afgekraakt door de pers.
Hier zien we Greta Garbo in een "Amerikaanse, moderne, eigentijdse" rol, in plaats van in een ouderwetse kostuumfilm, en dat was men niet meer van haar gewend.

avatar van Jean Rene
Heel dom & voorspelbaar om deze film slechts 2 sterren te geven nadat je de (slecht verstaanbare) DUITS NAGESYNCHRONISEERDE versie hebt gezien !

avatar van Dutchfan
Ik vond de film niet zo geweldig.
De beste scene is ongetwijfeld de "dansscene".

Haar danspartner (wiens naam niet bij aftiteling wordt vermeld) in die scene is de wereldberoemde choreograaf Robert Alton (1906-1957)

Constance Bennett doet het goed in deze film.