• 8.254.730 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: George Cukor

Met onder meer: Greta Garbo, Melvyn Douglas en Constance Bennett

Plot Two-Faced Woman

"Love-laughs explode all over the place when Garbo plays twin sisters, and Melvyn Douglas loves both of them!"

Het verhaal van een ski-instructrice, die een zakenman ontmoet met wie ze een verhouding begint. Maar al gauw vertrekt hij voor zaken naar New York en ze krijgt het vermoeden dat hij haar ontrouw is. Dan besluit ze om hem op te gaan zoeken in New York en zich voor te doen als haar (niet bestaande) verleidelijke tweelingzus, om hem zodoende opnieuw te verleiden.

imageimage

Karin Borg Blake

Lawrence 'Larry' Blake

Griselda Vaughn

Oscar 'O.O.' Miller

Ruth Ellis

Dick 'Dickie' Williams

Debutante in Ladies' Room (onvermeld)

Jean Rene

Dit was Garbo's laatste film die destijds geen succes was en die er toe heeft bijgedragen dat ze stopte met filmen - op 36 jarige leeftijd. Hoe dan ook, deze film is zeer amusant om naar te kijken, af en toe erg komisch en Garbo blijft fascinerend, in welke film ze ook speelt, evenals in Ninotchka hier weer samen met Melvyn Douglas. Ook het feit dat dit haar laatste film was maakt de film extra interessant. Een aanrader.

Jean Rene

Correctie : "Two-faced woman" was destijds een redelijk succes, zowel in Amerika als vlak na de oorlog in Europa. Maar in Amerika werd de film volledig afgekraakt door de pers.

Hier zien we Greta Garbo in een "Amerikaanse, moderne, eigentijdse" rol, in plaats van in een ouderwetse kostuumfilm, en dat was men niet meer van haar gewend.

Jean Rene

Heel dom & voorspelbaar om deze film slechts 2 sterren te geven nadat je de (slecht verstaanbare) DUITS NAGESYNCHRONISEERDE versie hebt gezien !

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Ik vond de film niet zo geweldig.

De beste scene is ongetwijfeld de "dansscene".

Haar danspartner (wiens naam niet bij aftiteling wordt vermeld) in die scene is de wereldberoemde choreograaf Robert Alton (1906-1957)

Constance Bennett doet het goed in deze film.