The Winning Team (1952)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Lewis Seiler
met Doris Day, Ronald Reagan en Frank Lovejoy

Grover Cleveland Alexander (Ronald Reagan) is een eenvoudige werknemer van een telefoonbedrijf die als hobby graag honkbal speelt. Als hij door de Philadelphia Nationals wordt ingelijfd, is dat het begin van een schitterende carrière. Zijn bijnaam "Alex the Great" heeft hij onder meer te danken aan het feit dat hij in 20 jaar spelen, slechts 200 wedstrijden verloor. Nadat hij gespeeld heeft bij de Philadelphia Nationals, wordt hij verkocht aan de Chicago Cubs en later aan de St. Louis Cardinals. Zijn mooie vrouw, gespeeld door Doris Day, steunt hem in alles. Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

Een aardige op waarheid beruste film, Grover Cleveland "Old Pete" Alexander (February 26, 1887 – November 4, 1950) was a Major League Baseball pitcher for the Philadelphia Phillies, Chicago Cubs, and St. Louis Cardinals. He was elected to the Baseball Hall of Fame in 1938.

wikipedia