Hit List (1989)

Alternatieve titel: Wrong Victim

Thriller

geregisseerd door William Lustig
met Jan-Michael Vincent, Leo Rossi en Lance Henriksen

Met een schoenenwinkel als dekmantel opereert hij als huurmoordenaar. Op de dodenlijst van een gangster staan nu twee namen, waaronder een getuige tegen de gangster. Door een fout van de huurmoordenaar gaat hij het huis van een onschuldige binnen en voelt zich genoodzaakt dit te verlaten met de zoon des huizes.

Niet uit op Blue Underground, het label van Lustig zelf...

Iemand hem elders gezien?

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Viva VHS!

Want veel zeldzamer dan dit is er wel, maar komt men vaak niet tegen. Dit actie-werk van de horrorregisseur met het porno-verleden heeft in ieder geval geen digitale première gehad. Onterecht overigens. Want ondanks dat een hoop aanvoelt als voorspelbaar formulewerk, wordt het verhaaltje gered door de compacte vertelwijze en een aantal leuke acteerprestaties, met uitzondering van die van Vincent. Ook het stuntwerk mag er zijn, maar Lustig doet toch verlangen naar bloed. Iets wat hier best rijkelijk had mogen vloeien, want het geweld tiert er welig.

Redelijk.