• 8.564.330 stemmen

Icon (2005)

Thriller | 180 minuten (miniserie, 3 delen)

Genre: Thriller

Speelduur: 180 minuten (miniserie, 3 delen)

Alternatieve titel: Frederick Forsyth's Icon

Geregisseerd door: Charles Martin Smith

Met onder meer: Patrick Swayze, Joss Ackland en Ben Cross

IMDb beoordeling: 5,6 (965)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Icon

Het is 1999 en Rusland staat aan de rand van de afgrond. Elke vorm van maatschappelijke orde is zoek, op sociaal en moreel gebied is de chaos compleet, het dagelijks leven wordt geterroriseerd door de nieuwe maffia. In het Westen doet men of z'n neus bloedt - op een handjevol politieke waarnemers na, die beseffen dat een Russisch debacle ook buiten de landsgrenzen vernietigende consequenties zal hebben, waarbij de huidige Balkan-conflicten te verwaarlozen zijn. Dan klinkt er een nieuwe geluid. De stem van Igor Komarov, een charismatisch volksmenner die de massa ervan weet te overtuigen dat alleen hij in staat is het oude Rusland in al zijn glorie weer een vooraanstaande plaats op de wereldkaart te geven.

imageimage

General Nikolayev

Mercedes Driver

avatar van Magnum44

Magnum44

Heerlijke ouderwetse spionagetopper, leuk verhaal, mooie beelden en superspannend. Lekker lang 3 uur genieten met Patrick Swayze. 4,5 sterretjes

avatar van Knarf Kenobi

Knarf Kenobi

Leuke film, geen enorme topper of iets dergelijks. Maar het houd de aandacht goed vast. Leuk verhaaltje, af en toe best spannend. Zo achteraf gekeken zeker een leuke film 3,5*

avatar van janah

janah

avatar van timbo_

timbo_

Het boek is erg goed dus dit lijkt me wel wat. Voor de mensen die het boek ook hebben gelezen. Blijft de film hier een beetje trouw aan.

avatar van peer111

peer111

Film begint goed, en je zit er al snel in. Echter naarmate ie vordert glijd deze af naar een b-kwaliteit. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de scenes in de auto, met daarbij de omringende omgeving, moet het je gewoon opvallen dat dit allemaal nep en onrelistisch is. Het eind van de film bevestigt e.e.a. De volksopstand komt helemaal niet meer geloofwaardig over..... De film is bij mij begonnen op een 4, maar zakt snel terug naar een 2.... Overall...een 2,5*

avatar van Jampie

Jampie

avatar van timbo_

timbo_

Jampie schreef:

Redelijke film. Boek boeide helaas iets meer

Boek is ook wel erg goed.

avatar van Dr.Strangelove

Dr.Strangelove

Verhaal is goed de rest is gekunstel (vooral Patrick Swayze hoever kun je zakken?)dus beter het boek lezen en de film links laten liggen.

avatar van alex1307

alex1307

film die lekker wegkijkt en weer heerlijk een film met patrick swayze..

avatar van LeMans

LeMans

Jampie schreef:

Redelijke film. Boek boeide helaas iets meer

Ik heb nog nooit een boek gezien die goed gefilmd was.

Lijkt me ook onmogelijk om dat in zo'n korte tijd te laten zien.

En je fantasie spreekt ook mee in een boek .

avatar van DragQueen

DragQueen

Prima film, met een goede rol van Patrick Swayze. Er zit een prima vaart in de film, en het verhaal is ook goed. Enigste kritiekpuntje is, dat ik na het eerste gedeelte de film iets vond afzwakken. Maar op zich een onderhoudende thriller, die lekker wegkijkt. 3 sterren.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Het boek is heel erg goed. Maar de film mag er ook wel zijn, hoor.

Jammer, dat de persoon, die bovenaan deze bladzijde de omschrijving van de film heeft geleverd, de film niet heeft gezien! De beschrijving, zoals hier bovenaan, is LETTERLIJK van de kaft van het boek overgenomen. Zoiets vind ik blunderen en ongepast!

avatar van Zandadder

Zandadder

timbo_ schreef:

Zojuist uitgelezen en helemaal mee eens, zo kom ik hier terecht.

Wist niet eens dat hier een miniserie van was.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima thriller die lekker wgkijkt.